Första veckan på detta året =D

Första veckan men den var kort och skönt var det. Ledig fre-sön är något som borde införas. Man får vilat ut på ett helt annat sätt med en dag extra.

Veckan rullade på som vanligt. Julen städades ut. Jag satt som en kung i soffan och tittade på mamma när hon slogs med granen för att få ut den genom trädgårdsdörren. Det är ofta mamma gärna hade bytat med mig =D 

En kväll kom pappa Ola hem med en present till mig. Det var ett batteridirvet lok till min brio tågbana!! Vilken lycka!!!

Mamma avslutade sin arbetsvecka med en kvällstur. När hon kom hem satt jag och pappa Ola i soffan och lagade mammas laptop. Nu är den som ny och mamma är så glad över det.

I fredags åkte vi på en Isac shoppingtur =D För julklappspengarna jag fick köpte vi en ny tågbana i trä.
Har redan en som jag älskar och leker med alltid och nu kan jag bygga ut den. Fick även fler tåg, vagnar och en liten tillhörande stad. Jag har lekt med det hela helgen!! Mamma och pappa Ola också =D Vi har byggt alla möjliga tågbanor. Imorse byggde vi en som gick in under sängen och ut igen =D

Vi köpte även en dvdspelare så nu kan jag se på film inne på mitt rum.

Vi var även inom djuraffären och där ordnade vi ett halsband till Yatzy med namnbricka ifall hon skulle springa bort.

Igår städade mamma hela förmiddagen. Så stökigt här var när hon rensade ut i alla lådor. Men bra blev det.
Allt skit som vi inte använder är slängt. Ordning och reda i lådorna.

Lördagkväll åkte vi till malmö. Där åt vi på resturang T.G.I Friday tillsammans med pappa Olas arbetskamrater och Jim. Bordet var bokat och när vi kom dit stod en barnstol redan på plats åt mig. Jag hade ett eget underlägg och fick kritor till som jag kunde färglägga underlägget med. Vilken bra idè för det roade jag mig med tills maten kom.
Jag fick en ballong av personalen där. Alla barnen på resturangen fick det. Jag hittade två barn att leka med. Den stora pojken som jag lekte med kunde hjälpa mig att få ner ballongen från taket när jag hade tappat snöret =D

Idag har vi förutom att veckohandla bara vilat!! Nu är jag nybadad, pappa Ola är redo för sagoläsning och sen är det natti natti. Dagis imorgon!!


Yatzy


Så fin i sitt nya halsband ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0