Julen 2011

Den 23 firade vi julafton här hemma. Olas syster med familj skulle komma hit men de hade precis varit sjuka och behövde vila ut där hemma.  

När jag precis hade vaknat från min middagsvila så knackade det på dörren. Jag sprang och öppnade och där stod TOMTEN!! Tomten hade en kattunge till mig. Och så glad jag blev!!

När tomten hade gått kom pappa Ola hem och då berättade jag om tomten för honom och han blev så ledsen för att han hade missat honom!

Vi satte oss i soffan med glögg och pepparkakor och tittade på Kalle Anka och hans vänner. Så mysigt med den lilla kattungen sovandes hos oss i soffan.

När Kalle var slut så åt vi julmat. Mätta och nöjda satte vi oss och delade ut julklapparna. Ojoj så lycklig jag blev över klapparna. Han ju knappt titta på vad jag hade fått för än jag var igång med att öppna nästa julklapp =D

Hela kvällen fick jag leka med allt fint jag hade fått. När jag hade gått och lagt mig satt mamma och pappa Ola uppe och spelade bingolotto.

Den 24:e vaknade vi upp och tyckte att det var juldagen men så var det ju inte. Det skulle firas julafton en gång till!! Kl 12.00 var vi i Kävlinge hos morfar och Jeanette. Där fanns även gammelfarmor och Jeanettes barn och föräldrar.
Vi blev bjudna på lunch och jag åt jättemycket av morfars goda mat. Sen var det tid för paketer där också.
Vi fick massor med fina saker.

Kl 14.00 blev jag hämtad av pappa. Och tillsammans med honom firade jag julaftonskväll. Mamma och pappa Ola körde vidare till Trelleborg och firade kvällen tillsammans med Ola och hans familj/släkt.

Jag skulle komma hem igen den 28:e men pappa Ola fick hämta mig på dagis redan den 27:e. Mamma var på Center Syd med Sandra och Maria för att handla kläder till mig på mellandagsrean. Jag och pappa Ola lagade kvällsmat och badade sen öppnade vi paketen under granen som jag hade fått från Olas familj/släkt. Julafton för mig varje dag =D
Mamma, Sandra och Maria kom hem mitt i paketöppningen. Jag blev så glad över att se mamma. Sprang så fort jag kunde fram och kramade henne.

Sandra och Maria tittade på alla mina julklappar. Men de var nog mest här för att kramas med kattungen =D
De åkte hem igen när mamma skulle natta mig.

Tack alla nära och kära för en underbar jul och för alla fina julklappar!! ♥


Bilden till årets julkort


Kramas med tomten.


Här kommer min katt!!!


Min katt Yatzy!!!


Fin kise!!


Glögg mys framför Kalle och hans vänner.


Julmat


God Jul mamma!!


Öppnar julklappar!! Just denna var en av de bästa..ett släp till min älskade bobbycar!


Testar mina nya leksaker.


Myser med mamma och Yatzy.


Katten piggnade till på kvällen och då passade vi på att busa lite.


Jag och pappa Ola ritar. Ser ni så liten Yatzy är =D


Jag och gammelfarmor hemma hos morfar & Jeanette.


Morfar fick ett paket av mig.


Här kommer jag med paketer till mig själv =D


Fullt i morfars soffor =D


Här firas det jul hemma hos Olas syster.


Mamma och Linus är redo för julklappsspelet =D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0