FÖRLOVNING <3

 I torsdags va lilla familjen lediga. Vi städade här hemma sen gick vi bort till loppisen här i Stehag.
Den är stor och mycket omtalad. Inget vi har hört talas om innan vi flyttade hit men mamma har arbetskollegor som känner till den och åker hit varje år för att gå på den.

Vi gick bara dit en kort sväng eftersom det regnade. Det var dessutom så mycket folk och bilar så det var inte särskilt trivsamt att gå där även om vädret hade varit bra.

Efter att jag hade vilat middag så åkte vi hem till Micke och Tessan. Där var även Tina, Linus och Albin.
De bjöd på fika och jag, Linus och Albin busade som bara den. Alla vi grabbar fick sen en åktur i Mickes tuffa jänkarbil. Det tyckte jag var skoj. Men det bästa var ju helt klart att få träffa Linus och Albin. Jag ville inte åka hem :)

I fredags blev jag hämtad av Pelle direkt efter frukosten. Pappa jobbade hemifrån hela dagen. Mamma tog tåget in till Lund och var borta hela dagen. Hon hjälpte Marlene och Jonas med deras flytt till Värpinge. De kommer få det bra där. Snart får ju Marlene och Jonas barn och en ny lekkamrat till mig ;) 
Mamma fick även träffa Marlenes föräldrar och bror. Det var längesen hon såg dom så det blev kramkalas.

När mamma kom hem därifrån hade pappa slutat jobba. De körde då tillsammans och köpte nya trädgårsmöbler, dynor och en kista till dynorna. Nu är sommaren räddad =D

Igår när mamma och pappa hade stigit upp så drack de en kopp kaffe sen körde de iväg på motorcykeln.
Pappa körde mamma till en vacker sjö och hade fika med sig. När de låg där på filten och lyssnade på musik så frågade pappa mamma; "hjärtat vill du dela ditt liv med mig?" mamma sa såklart ja och så pussades de och pappa satte en vacker ring på mammas finger. ♥
När de kom hem igen så gick de till byakrogen och åt en fin middag. De har även skrivit varsin kärleksförklaring. En bok med frågor om varandra som de har svarat på. Mamma fick tårar i ögonen när hon läste allt fint pappa hade skrivit till mamma.  
Så lyckliga mamma och pappa är. De vill passa på att tacka för alla gratulationer!

Idag har mamma och pappa tillsammans med alla i området där vi bor hjälpts åt att städa här på området.
Nu är det riktigt fint ute vid sandlådan mm. Alla frågade var mamma och pappas lilla solståle var idag?
Alla de gamle här i området är så glada för barn. De sitter alltid framför sina hus och ser mig när jag kommer hem från dagis eller bara är ute och leker =D Jag är charmtrollet nr 1 ;)

Johan kom hit på sin motorcykel sen körde han och pappa till Svedala för att titta på motorcyklar.
Mamma har rensat ogräs hela dagen. Nu är där så fint ute. Pappa är ute nu och klipper gräset.

När jag kom hem idag vid 16.00 kom pappa också hem från sin mc tripp med Johan. Vi startade grillen och sen satt vi ute och åt. Härligt!!!

Imorgon ska pappa jobba som vanligt men jag och mamma är lediga. Dagis har stängt pga planeringsdagar.
Det ska bli fint väder så jag och mamma gör nog en liten utflykt tillsammans.

Nästa helg träffar vi hela tjocka släkten på mammas sida. Det ska bli skoj att träffa alla.

Stugan på lalandia är bokad, jippi vad vi längtar. Mitt treårs kalas är inbokat och i full gång med planeringen inför det. Dagen efter kalaset har vi gratisbilljetter till tosselilla precis som vi hade förra året. Vi hoppas på bra väder hela den helgen!!


Den här bilden tog pappa en tidig morgon i veckan.
Jag gick upp och väckte honom och när pappa väl var uppe och bäddade sängen somnade jag om golvet =D




På denna platsen förlovade mamma och pappa sig.
Bilden är lite dålig men där är två svanar ute på sjön.


Mamma och pappas ringar ♥



God mat på kvällen!


Varsin kärleksförklaring.


Från pappa till mamma


Från pappa till mamma. ♥


Jag är hemma igen, vilken lycka för mamma och pappa och mums med grillat!!


Vår mysiga uteplats.


Vår extra uteplats på framsidan =D
Mamma skulle tagit före och efterbilder men där var fullt med ogräs mellan plattorna innan.


Pappa har precis klippt gräset, nu blir det inte  bättre =D

Trackback

RSS 2.0