Vi längtar till semestern!!

Förra söndagen lämnade Pelle av mig vid stationen i Lund. Mamma tog emot mig där. Hon hade varit i Malmö med ett helt gäng tjejer för att fira Marlenes möhippa. Mamma hade haft superroligt hela dagen.
Hon och Maria hade efter att ha kommit in i Lund tagit en kaffe tillsammans undertiden de väntade på mig.

Jag blev så glad när jag såg mamma. Ännu gladare blev jag när jag insåg att vi skulle åka tåg hem!!

Förra måndagen lämnade pappa mig på dagis som vanligt. Men på förmiddagen ringde dagis och sa att jag hade kräkts tre gånger. Pappa körde direkt och hämtade mig.  
Jag kräktes inte mer den dagen. Pappa var hemma med mig hela måndagen och även på tisdagen.
Jag bajsade lite löst på måndagen också men sen var jag bra. Har varit lika pigg och glad som alltid men aptiten är fortfarande inte riktigt bra ännu. Har lite svårt för att äta varm mat och det jag äter är bara små portioner.
Men det går åt rätt håll. Vad det var för skräp jag hade vet vi inte, kanske hade ätit något dåligt?  

Jag var på dagis som vanligt igen på onsdagen och var där veckan ut. Fredagen blev lugn här hemma med godispåse och mys framför TV:n.

På förmiddagen i lördags var först mamma och klippte sig och sen pappa. Sen åkte vi till tippen och slängde vår gamla diskmaskin, nu har vi en ny!! Vi åkte till Malmö. Pappa skulle titta på bildelar men jag och mamma stannade i bilen och sjöng visor för varandra =D
Sist blev det en sväng till Nova. Jag fick nya tröjor och ett nytt regnställ som jag verkligen behövde.
Vi var inom skoaffären och där fick jag nya gummistövlar. Mamma och pappa fick nya sandaler. Jag skulle också ha ett par men de var slut i min storlek så mamma köpte dom till mig idag efter jobb istället. Nu är vi redo för både regniga och soliga dagar =D

Efter Nova körde vi ut till staffanstorp och hälsade på familjen Glans. De bjöd på middag och massor med annat gott. Till efterrätt hade Micke gjort äppelpaj med vanlijsås..mums!!
Jag lekte med Max och Matilda. Vi hade en riktigt trevlig kväll, tack familjen Glans!

Igår hade jag och mamma en mys och slö dag här hemma. Mest jag som hade det mysigt, mamma städade! Pappa var ute med Johan och körde motorcykel. Men när mamma hade städat färdigt så la vi oss tillsammans på min säng och vilade middag. Mamma somnade också och tillsammans sov vi så gott.

Nu har vi börjat en ny arbetsvecka. Vi närmar oss semestern även om den känns långt borta.
Vi har semester vecka 30-34 och vi längtar så.

Nu är det inte långt kvar till min 3 års dag, kan ni tänka er?? Jag blir hela 3 år, mamma och pappa tycker att tiden går så fort!!


Jag och Matilda håller hand.


Jag, Matilda och Max ser något spännande på TV:n =D


Full fart på mig och Matilda =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0