Välkommen våren!

Vad har vi hittat på sen vi skrev sist?

Tisdagen den 17:e April hämtade pappa mig på dagis. Mamma blev hämtad ut av Sandra och Maria på jobb. Tillsammas åt de kvällsmat på Glorias i Lund. Snälla Eva bjöd på maten! Det är sällan mamma, Sandra och Maria har tid tillsammans så det var väldigt uppskattat!! Mamma var hemma igen lagom till min sagoläsning och nattning. På torsdagen gick mamma till dagis efter att vi hade ätit kvällsmat. De var föräldrarmöte där.
Pappa stannade hemma med mig. 

Helgen 21-22/4 var jag hos pappa Pelle. Då passade mamma och pappa på att träffa sina vänner. Mamma och pappa var på varsitt håll på fredagkvällen men på lördagen var de hemma tillsammans. Klara, Johan och Jim som är kompisar till pappa kom hit och grillade och tittade på film.

Helgen som var nu så hade vi fredagsmys som vanligt. På lördagen kom Linda, Andreas, Tiddi, Maria och Mattias hit och grillade tillsammans med oss. Underbart väder hade vi!! Som jag och Tiddi lekte och busade.
Andreas, Mattias och pappa busade också med oss och alla dansade vi och sjöng.

I söndags tog vi bilen och körde till Sjöbo. Lions hade ordnat en familjedag där. Jag, mamma och pappa åkte karuseller, hoppade i hopptorn, tittade på hundar och hästar. Stannade till vid en scen och såg en clown som tramsade sig =D När vi satte oss i bilen och skulle köra därifrån så sa jag till mamma och pappa; "det var roligt"!
Vi körde sen hem till gammelfarmor och åt middag där.

Veckodagarna har rullat på som vanligt med jobb och dagis.

I måndags var det valborgsmässoafton. Mamma slutade tidigt från jobb och kom därför tidigare till dagis.
När vi kom hem gick vi direkt ut i trädgården och åt varsin glass. Jag pratade glatt med en ut av våra grannar. Ställde typsika frågar som barn gör; "hej vad heter du?", "vad gör du?", "varför då"..jag slutade aldrig prata. Jag berättade om mamma, pappa, Yoda, Yatzy, om tåg, att pappa kör motorcykel och elefanter mm mm... 
Grannen Fredrik krattade sin rabatt och jag följde honom runt hela huset och pratade på men han svarade mig glatt hela tiden. Han sa till mamma som frågade om han blev störd i sitt arbete att jag absolut inte störde =D

När pappa kom hem från jobb så hade mamma förberett all mat så det var bara för pappa att starta grillen. Vi grillade och åt maten ute. Så glada över att slippa stimmet inne i Lund. Mamma kunde knappt ta sig hem från jobb så mycket folk som där var på stan :( Hon har aldrig tyckt att det har varit så skönt att sätta sig på tåget ut till landet som i måndags =D

Igår var det 1:a Maj och vi var lediga. Hela förmiddagen var vi ute i trädgården. Jag byggde hela min tågbana ute på trädäcket. Mamma tog ut en liten balja med vatten som jag kunde leka med. Slutade med att jag tog av mig alla mina kläder och hoppade ner i den. Så jag har tagit årets första dopp ;) Johan och Klara dök upp vid lunchtid. Johan och pappa skulle mecka med sina motorcyklar. Men innan de började jobba åt vi alla varsin glass ute i trädgården.

Mamma, jag och Klara roade oss själva. Jag tyckte om att leka med Klara. Jag fick även hjälpa Johan och pappa att tvätta deras motorcyklar, jag sprutade vatten precis överallt =D 
Sen grillade vi korv tillsammans innan de åkte hem igen. 

Helt underbart att träffa alla släktingar och vänner!! Tack alla för trevliga dagar och kvällar tillsammans med oss! ♥


Jag och min bästa vän Tiddi!!


Maten är klar!!


Jag, Tiddi, Andreas och Mattias busar =D


Jag längst uppe på hoppetornet, Lions familjedag i Sjöbo.


Roligt!!


Jag och pappa.


Mamma fick åka med på karusellen.


Här sitter vi och ritar hemma hos gammelfarmor, väntar på att den goda maten ska bli klar =D


Bygger tågbana ute i trädgården.


Jag och Yoda leker med en vattenballong =D


Här har jag hoppat i baljan, Yoda är badvakt ;)


Happy Isac ♥


Här sitter mamma och Klara och tittar på när pågarna sliter i värmen =p


Yatzy är ute hela dagarna nu och hon älskar det.
Men hon är bra på att säga ifrån när hon vill in igen =D

Kommer ni ihåg "ägget" pappa fick i ettårspresent ut av mamma? Nu ska ni få se ngt roligt...


Här börjar ägget kläckas..


Här ser man en litet hjärta sticka fram på grodden ♥


Här har grodden växt fram helt och med en text "I love you".


Så här ser den ut nu, med två blad och allt =D Om ca 4 veckor ska vi plantera om den i en blomkruka.
Så roligt det är att se den växa =D 



Kommentarer
Sessan1

Vart har ni köpt det ägget?? Var jätte fint!

2012-05-08 @ 00:16:42
URL: http://sessan1.blogg.se/
Camilla

Jadu Sandra jag minns inte helt. Men det är ngn sida på nätet så googla det. Annars testa coolstuff.se eller ngn annan pryl sida. Kram

2012-05-08 @ 18:42:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0