En Isac dag :)

Idag har det varit en "Isac dag". Jag har tagit föräldrarledigt. Skulle jobbat kväll idag men för att Isac hade en tid hos tandhygienisten och sen föräldrarmöte ikväll så fick jag ta en dag till det.
 
Det gick bra på folktandvården. Inget fel på Isacs tänder men det är noga med att vi hjälper honom med tandborstningen men det gör vi alltid. Han har blivit mycket bättre på att gapa stort och låta oss borsta noga.
Ett tag var det mycket "Isac kan själv" och bita på tandborsten haha men nu är han så duktig på att gapa stort och låta oss göra det.
Tandhygienisten tyckte inte alls om att han fortfarande använde napp. Men Isac har lovat att ge alla napparna till tomten och det gjorde henne gladare :)
Det kommer nog inte bli lätt det där med napparna. Nu har han ju bara nappen på natten både här hemma och på dagis. Absolut aldrig annars än vid sömn. Men ingen napp vid nattningen kommer nog inte bli det lättaste. Den kommer vara saknad av både oss och Isac hehe men nu får det vara bra. Han är så stor nu och det är inte bra för hans tänder.
 
Efteråt gick jag och Isac och lunchade på ett trevligt ställe i Eslöv. Där var nästan fullsatt. Personalen var så trevliga! Fick iof skämmas lite när Isac sa "hej din bajskorv" till en som jobbade där. Isac kan iof konsten att vara oförskämd med glimten i ögat men jag fick ju snällt be om ursäkt till killen. Men han bara skrattade och klappade Isac på huvudet och sa att han var så van så, då han själv har fem barn :)
 
Vi köpte glass med oss hem som vi fikade med i eftermiddag. Sen har jag kört veckostädningen här hemma. Skönt att ha det gjort inför helgen.
 
Föräldrarmöte ikväll. Ola ville gärna följa med men någon av oss måste ju vara hemma med Isac. Så var det förra året också. Men utvecklingssamtalen kan vi båda två gå på för då passar dagispersonalen Isac.
Och det samtalet är ju både roligare och viktigare än föräldrarmötet. 
 
Pojkarna får säkert en mysig kväll tillsammans här hemma utan mamma. De är ju trots allt vana vid att ha egentid tillsammans om torsdagarna när jag jobbar kväll. ♥
 
Imorgon är det fredag, wohhhooo!! Helgen är så välkommen så!!
 
Vad gör det att dagen är grå och trist när min lilla Isac lyser som solen
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0