Sandra 25 år!

I fredags var det mindre roligt att bege sig hem. Alla tåg var inställda pga ett signalfel i Hyllie. Ola satt fast i Malmö och jag i Lund. Ola tar också tåget numera. Bensinpriserna är så sjuka och även kostnadera för att parkera. Månadskortet till tåget kostar lika mycket som en veckas körning. Efter att jag hade stått och väntat på tåget i mer än en timme gav jag upp. Klockan började bli mycket och jag kunde verkligen se min lilla Isac stå och vänta på mig vid grinden. Jag hade självklart pratat med dagis. De lugnade mig och sa att det gick ingen nöd på Isac men jag kände mig iaf stressad. Jag tog en taxi och den kostade mig 500 kr :(
Jag kom fram till dagis och kunde gå hem med Isac och äta kvällsmat. Ola kom inte hem för än mycket senare. Då hade jag och Isac hunnit äta, diska undan, få på oss pyjamasen och bädda ner oss i hans säng :)
Det var tur att jag tog beslutet att ta taxin för annars hade jag varit hemma samma tid som Ola. Långt efter att dagis har stängt och allt.
 
Vi har vi suttit och fyllt i en blankett till skånetrafiken för att få tillbaka full ersättning för dom 500 kr jag la på taxin. Med sparat kvitto ska det inte vara några problem men det återstår att se.
För det mesta har tågen fungerat bra här. Det är verkligen inte ofta jag blir sen till varken jobb eller dagis. Nu har vi snart bott här i ett år så jag kan förlåta skånetrafiken för denna gången, dvs den dagen mina 500 kr är tillbaka på mitt konto :)
 
Idag är det söndag och lilla familjen har haft en riktigt mysdag tillsammans,
Vi hade sovmorgon och åt frukost sent. Hela förmiddagen var pojkarna ute på framsidan och tvättade motorcykeln. Jag var här inne och hängde upp tvätt mm.
I eftermiddags var vi ute på baksidan. Pojkarna sparkade boll. Jag la ut en filt på gräset och hade Isacs uppgift från dagis med mig ut. De håller på med tema träd på dagis. Isac har fått en trädpåse med sig hem. I den ska han lägga ett snöre som han har mätt runt ett träd som han själv har valt ut. Han ska rita av trädet och om man ville kunde man ta ett foto på det.
 
På vår bakida står ett gäng träd på rad med olika äpplen och päron. Och i ett ut av dessa träd brukar Isac alltid hänga i en gren eller med vår hjälp klättra upp. Yatzy sitter gärna också i det :) Isac valade klart ut detta träd till sin trädpåse. Han fick själv vara med och få snöret runt trädet. Sen satt han på filten och ritade av trädet.
Så här långt är "hemläxorna" riktigt trevliga :)
 
Igårkväll var vi hemma hos familjen Björklund och firade Sandras födelsedag. Pappa och Jeanette var inte där, de låg hemma förkylda och vi saknade dom *krya på er*. Saknade även farmor!!
Eva hade gjort sina berömda smörgåstårtor, mums!! Vi fick en stor bit med oss hem sen som vi åt till lunch idag samt en enorm påse godis :)
Skoj att träffa alla och även Linda och Andreas var med.
Isac fick hjälpa Sandra med att öppna alla paketer. Han fick sitta med Eva i soffan och äta korv med bröd.
Sen startade Eva en film med spöket Laban. Isac ville inte åka hem då han var mitt uppe i filmen så vi fick ta den med oss hem. Somnade direkt när vi kom hem så han såg fortsättningen efter frukosten imorse.
Tack för en trevlig kväll!! ♥
 
Isac har varit en riktig mammegris om nätterna ett bra tag nu. Det började veckan då Ola var på kurs i Göteborg. Varje natt kommer han in och hämtar mig. Han är inte ledsen när han kommer. Han bara väcker mig och säger åt mig att följa med honom. Eftersom jag ska upp kl 05.00 så är det ingen strid som jag orkar ta mitt i natten. Jag klarar inte heller av att följa med honom in och sen gå tillbaka till min egen säng när han har somnat om eftersom jag själv också somnar om ;) Det är ju inget stort problem eftersom jag sover gott inne hos honom i hans stora säng. Det är inget alternativ att han sover inne hos oss för då sover ingen bra, det blir så trångt och varmt. Jaja det går väl över av sig själv tids nog.
 
Nu sitter vi här i soffan. Mätta och belåtna efter kvällsmaten. Tvätten är tvättad, "läxorna" gjorda och Isacs lille ryggsäck till dagis är packad ;) Snip snap snut så var denna helgen slut.
 
Grattis Sandra på 25 års dagen!
 

Isac hjälper Sandra att öppna paket.
 

Isacs färdiga uppgift till trädpåsen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0