Hälsa på hos morfar

Idag har jag och Isac åkt tåg till Kävlinge för att hälsa på pappa/morfar.

Härligt väder! Pappa mötte upp oss vid stationen och tillsammans promenerade vi till huset. Det kändes riktigt varmt i luften, underbart!

Isac som älskar vatten skulle klart ut till morfars fågelbad i trädgården hela tiden. Annars var ju katten Sotis lockande och han hade en ängels tålamod :)

Pappa bjöd på kaffe och vi hade en trevlig stund tillsammans tills Isacs eftermiddags trötthet slog till. Pappa körde oss till stationen och vi tog tåget tillbaka till Lund.

Där fick vi vänta en halvtimme på tåget till Stehag så vi gick och köpte varsin glass som smakade riktigt gott i värmen.

På vägen hem från stationen till huset gick vi förbi bäcken och slängde i pinnar för att sen se då åka med strömmen. Det tröttnar aldrig Isac på! :)

Nu är denna mamman helt slut. Utflykt med Isac tar mer på krafterna än en hel arbetsdag haha. Ska jag börja med kvällsmaten eller ska jag stanna kvar i soffan och vänta in Ola så han kan laga maten idag? Vad ska han tro när vi som är lediga ligger på soffan när han kommer hem och ingenting här hemma är gjort? haha. Älskling du som har jobbat hela dagen kan väl ta tag i sysslorna här hemma också? Det är väl rättvist eller? ;p

Ledig och jag är tröttare än någonsin!

Från det ena till det andra..tack våren för att du äntligen är kommen!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0