High Chaparral

Familjen är precis hemkomna från årets övernattning på High Chaparral.

Vi kom dit igår förmiddag. Parkerade bilen vid stugan och gick in i parken. Där spenderade vi hela eftermiddagen bland alla cowboys och indianer.

Isac åkte sitt efterlängtade ånglok tillsammans med pappa. Trots banditer som rånade tåget så satt han som ett ljus. Han hade ju inte tid med dom när tåget tuffade på.

Eftersom det smäller ganska bra i cowboysen pistoler så bestämde jag och Julia oss för att gå till old Mexico istället. Där mötte vi upp killarna som kom med tåget. Det var en lycklig Isac som vinkade till mamma och lillasyster från tåget. <3

I old Mexico åt vi glass och Isac fick en egen cowboyhatt av pappa. Sen helt plötsligt dök Zorro upp på ett av taken och fightades med banditer. Det var häftigt!! :)

Jag och Isac åkte gammal häst och vagn. Isac "körde själv" tåget på tivolit. Vi käkade på restaurang, åkte båt och såg en teatershow och njöt av alla sevärdheter. En mycket lyckad dag!

Kvällen spenderade vi i stugan. Vi gick en promenad runt sjön. Vi satt ute och lyssnade på karaoken sen kröp vi ner i våra sängar. Alla fyra har sovit riktigt gott i den kalla friska luften!

På bilfärden hem stannade vi vid godisflygplanet. Ett stort flygplan med insidan precis som en stor godisaffär. Inte illa!

Detta har varit semesterns höjdpunkt. Vår lilla påg har massor med roligheter att berätta för dagiskompisarna för nu är det snart åter till vardagen.

Snart kommer Yoda hem. Han har blivit passad av Olas arbetskollega och hans familj. Så snällt av dom!!

Här kommer vår minisemster i bilder.