Love being a mum

Igår var jag och ungarna i Stehags församlingshem och hälsade på. Jag ville kolla upp lokalen där vi ska samla släkt och vänner till kaffe efter Julias dop. 
 
Prästen visade runt oss. Hon tyckte att det var skoj att träffa Julia. Hon fick ju se min stora mage när jag och Ola gifte oss. Det är även hon som ska döpa Julia och det är ju lite roligt för familjen.
 
Lokalen såg väldigt trevlig ut. Undertiden jag gick och kikade runt i köket vad som fanns där osv så roade prästen Isac. Hon lyfte upp honom och åkte "flyplan" och jagde runt honom i hela salen. Lite skillnad från hur man är "van" vid att se henne dvs i sin prästutstyrelse och med sina allvarsamma ord :)
 
Planneringen för dopet rullar framåt. Tur att man har familj som hjälper till med den jobbiga biten dvs maten!!
Att stå med mat till fler än 10 pers är inte min starka sida och det hade varit en stor stressfaktor eller kostnadsfråga utan någon närstående till hjälp. Så ett stort tack så här på förhand Eva ♥
 
Dopklänningen har vi redan och vi har hittat en sömmerska som ska brodera dit Julias namn och dopdatum på den.
 
Doptårtan funderar vi fortfarande på. Isacs var så fin!!! Tänkte få fram en bild på hur jag har tänkt mig Julias doptårta. Ta mig till konditoriet som gjorde min och Olas bröllopstårta och se om de vill ta på sig uppgiften och vad det skulle kosta i så fall.
 
Idag är Isac på dagis. Sandra och hennes lilla Gabriel skulle vi träffa och käka lunch med idag men Gabriel hade tråkigt nog fått feber inatt. De får krya på sig så ses vi en annan dag.
 
Fint väder imorse så det blev en lång omväg på väg hem från dagis tillsammans med Julia och Yoda. Här hemma har jag tagit itu med lite tvätt. Jag har även skickat in en ansökan till kommunen om förskoleplats till Julia. Lika bra att vara ute i god tid eftersom vi vill ha henne i samma dagisgrupp som Isac.
 
Kändes så motigt att fylla i det pappret. Det gjorde det med Isac också. Det är en så hemsk tanke att man ska lämna ifrån sig sin lilla bebis och man vill bara frysa tiden. Men den tiden kommer liksom alla andra stora kliv de tar genom åren.
 
Snart ska vi gå och hämta Isac på dagis. Har lovat honom en tur till lekplasten på hemvägen idag så det får vi hålla. Julia har jag precis sjungit barnvisor för och hon ler så härligt tillbaka. Tänk vad man kommer ihåg gamla visor från när man själv var liten. Nu har jag ju iof dammat av minnet en gång tidigare för Isacs skull :)
Upp och ner visan är ganska rolig men jag kom bara på första och andra versen. Google och youtube räddade mig haha.
 
Det är härligt med ungar, man får själv bli barn på nytt!!
 
Isacs doptårta
 
 En glad Isac på sin dopdag och i bakgruden syns hans fadder, moster Jessica.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0