Årets pepparkakor och Ullared

I måndags kom våra vänner här i byn hem till oss på fika under eftermiddagen. Isac var glad över att träffa kompisen!

När Ola slutade jobb åkte hela familjen in till BVC för att träffa barnläkaren. Det var dags för Julias 6 månaderskontroll. Lite tidigt för det men när hon blir 6 månader börjar alla gå på julledighet osv. Allt såg ut som det skulle, inte för att vi var beskymmrade. 

När läkaren frågade om hon kunde det ena och det andra fick jag verkligen tänka efter. Jovisst kan hon rulla runt och flytta saker från den ena handen till den andra när jag tänkte efter. Jag har inte alls fixerat mig vid sånt som jag kanske gjorde när Isac var bebis. Då hade man alla datum i huvudet för alla milstolpar. Firade nästan med tårta så fort han klarade det ena än det andra. 
För att inte tala om att man dessutom var orolig så fort man funderade för mycket vid vissa saker eller jämnförde med andra barn.

Så är det inte med Julia. Saker och ting bara flyter på och jag njuter av det lilla livet. Sen är det mycket som är precis likadant denna gången. Det är tillexempel den enorma kärleken som jag har till båda mina barn <3 

Isac passade på att visa upp sin fotvårta när vi hade läkaren där hos oss. Hon tyckte att den såg bra ut, vi hade behandlat den helt rätt. Skönt att veta det då den ser ganska läskig ut nu. Vi passade även på att mäta och väga Isac. Det hade hänt mycket både i längd och vikt över hösten. 

Isac sa igår; "mamma jag älskar dig HELA tiden". Underbara unge! 

Igår var vi uppe tidigt och åt frukost. Isac skulle på sitt årliga pepparkaksbak hos Eva. Sandra, Gabriel, Maria och Glenn var också med. Isac hade bestämt innan att han skulle göra ett pepparkakshjärta till mamma, en gubbe till pappa för han är en gubbe :) en mjuk pepparkaka till lillasyster och en stjärna till kompisen Malte. Och det gjorde han också. Även en hel påse med lussebullar. 

Övriga familjen Haraldsson åkte på en lång roadtripp till Ullared. Ola tog ledig igår för detta. Sist jag var där var 2010 tillsammans med Marlene och Katha. Då hade jag Isac med mig. 

Vi trodde att vi skulle slippa lite trängsel en vanlig tisdag men det gick ju inte att undvika. Där var galet mycket med folk. December, ingen bra Ullareds månad!! Folk blir som rabiessmittade odjur när pengarna brinner under julhandeln haha.

Julia var duktig. Hela resan dit och hem. Jag satt där bak hos henne. Under hela besöket i affären var hon också nöjd. Inte för än vid stod i kön och skulle betala började hon visa att hon var trött på Ullared :) Barn ska man verkligen inte ha med sig dit. Det är precis att det går med en liten bebis som mestadels sover och sitter i vagnen hela tiden. 

Vi har handlat mycket bra att ha saker. Storpack tvättmedel, blöjor, rengöringsmedel mm. Lite julklappar till ungarna. Även om det blev bra grejer så känner vi nog att det inte var värt resan riktigt. Det dröjer nog innan denna familjen åker dit igen. 

Tack Eva för årets bak och för att du tog hand om vår Isac hela dagen. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0