Dumma influensa!!

Förra helgen när Isac kom hem igen så mådde han inte bra. Han badade men ville inte ha något att äta, inte ens chokladpudding och då är det illa!
När vi läste sagan såg han helt glansig ut i ögonen och var rosig om kinderna. Han hade då fått hög feber.
 
Hela veckan har vi sen haft sjukstuga hemma. Höga febertoppar till och från fram till onsdagen. Ola var hemma med Isac mån-tis. Jag hade möte och lite annat på jobb som kändes viktigt att närvara på. Ola fick kämpa hårt här hemma med en ledsen och sjuk liten kille. Jag köpte glass med mig hem efter jobbet som han sen levde på i 2 dygn. Ola kockade allt möjligt till Isac som Isac tackade ja till men som han sen inte rörde när han fick det framför sig. Men han var duktigt på att dricka och äta sina isglassar. Jag köpte även en tidning med mig hem till Isac för att pigga upp lite.
 
På onsdagen när jag tog över här hemma var Isac feberfri. Han var fortfarande trött och hade mycket hemsk hosta. En natt hostade han så han kräktes. Jag låg och sov i Isacs säng och Isac låg inne hos Ola.
Ola fick springa upp och byta lakan mm mitt i natten och vi var alla vakna. Jag var ganska trött på jobb dagen efter :(
 
En kväll denna veckan kom Ola hem sent. Han körde direkt till barnenshus efter jobbet. De hade en kväll med speciella erbjudande. Han köpte bilbarnstol till bebisen och en till Isac. Han tyckte att Isac också behövde en ny. Nu har vi en sak vi kan bocka av från bebisinköpslistan. Isac sitter som en kung i sin fina bilstol.
 
Hostan har väckt oss alla nätter hela veckan. Hostmedicinen har inte hjälpt direkt men nu är hostan så gott som borta. Isac har i helgen börjat äta normalt och är vår lilla solstråle igen.
 
Igår var pågarna hos frissan. De blev så fina så :) Efter frissan gick vi en sväng till leksaksaffären. Isac fick ett bamse sällskapsspel av Ola. Vi gör allt här hemma för att minska på tv och data spelandet. Isac har helt slutat med att leka med sina leksaker, det är bara data och tv som gäller och det har vi satt stop för nu.
Det är absolut inte bra för honom. Han blir konstigt trött, ilsken och ledsen när han har suttit vid tekniken.
Klart att ibland ska han få spela. Vi har så skoj alla tre när vi sitter med varsin kontroll, pappa är Mario, Isac är Luigi och mamma är svampen :) Men det får vara med måtta!!
 
Bamsespelet blev en succè. Ett sällskapsspel för hela familjen. Igår eftermiddag satt vi alla tre vid köksbordet och spelade detta spel och det var så trevligt.
 
Till våren ska Ola försöka få med Isac till knattelaget i fotboll här i Stehag. Han och Isac brukar spela fotboll och de tycker att det är roligt. Det satt lappar uppe på dagis förra året men då var han för liten. Men nu har han rätt ålder inne för att få vara med. Det gör honom gott att vara ute och umgås med andra barn istället för att sitta vid en dum tv ruta!!
 
Igårkväll var jag och Isac hemma hos familjen Nilsson. Isac fick träffa sin älskade Tddi! ♥ Lördagsmys delux. Barnen lekte och tanterna tittade på melodifestivalen :)
Ola var hemma hos Jim för att se en skräckfilm tillsammans med ett par vänner.
 
Isac frågar hela tiden efter bebisen. Han pratar om att den kommer till sommaren och då ska Linus och Albin komma hit och titta på den :) Han är så söt!! Idag i affären sa han att vi måste handla hem blöjor till bebisen.
Isac kommer bli den bästa storebroren. Skönt att lillasyster kommer ha sin storebror på dagis sen den dagen det är dags för henne att börja där. De kommer alltid ha varandra under dagarna när vi är på jobb och det känns tryggt och bra. Ola ska börja nytt jobb i Hörby kommun till våren. Det är också riktigt skönt då han har närmare till jobb och kan ta sig hem snabbt om det är något med barnen. 
 
Söndag, jobb och dagis väntar oss imorgon. Vi har varit och veckohandlat. Hela eftermiddagen har pågarna stått i köket och lagat piroger. Det tog lång tid men goda blev dom. Vi fick gott om det över till att frysa in och Isac tyckte att det mycket roligt att hjälpa till. Han var täckt i mjöl från topp till tå :)
 
Det bästa av allt...inget data/tv spel på hela helgen och Isac är piggade och gladade än någonsin!!!!
 
Nu blir det snart kvällsfika i soffan och vi önskar er alla en trevlig vecka!
 
Min navel pekar redan ut. Min piercing började ömma så det blev till att beställa hem en gravidpiercing med mjuk stav. Där fanns massor med söta bebis fötter och annat att välja på som smycke men älsklingen fick välja och då blev det denna :)
 
Jag och magen gravid vecka 22.
 
Den blivande storebroren som en gång i tiden själv har varit en liten bebis ♥
 
Och vår nu 7 åriga gubbe Yoda har också varit en bebis en gång i tiden ♥
 
Isac och Tiddis hamster Niklas.
 
Ett kärt återseende med många pussar ♥
 
Mina pågar bakar piroger.
 
En glad bagare :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0