Vabruari och utvecklingssamtal.

Idag ringde dagis och sa att Isac hade feber IGEN!!

Ola körde direkt från jobb och hämtade honom. Kl 17.00 skulle både jag och Ola vara på daigs
på Isacs utvecklingssamtal. Men eftersom Isac blev sjuk fick Ola stanna hemma med Isac och så fick jag på på utvecklingssamtalet själv.

Ola tyckte att det var mycket tråkigt men Anna-Karin lovade honom att sammanställa allt som blev sagt och även trycka ut foton till honom.

Ola är mer på dagis än jag. Han känner väl till Isacs dagiskamrater då han ofta stannar en stund på morgonen när han lämnar Isac och leker med Isac och de andra barnen på dagis.
Snart är Isac så stor så han kan träffa dagiskompisarna på fritiden också. Vi får väl njuta så länge inte hela områdets ungar är hemma hos oss och röjer :)

Utvecklingssamtalet drog ut på tiden. Personalen är så trevlig och vi pratar alltid mycket. Det skulle ta 30 min men tog 1 timme och 30 minuter haha.

Fick mest höra sånt vi redan visste. Men kul att se foton mm från olika aktiviteter som de har haft.

Fick även höra att Isacs lillasyster har förtur till samma dagis eftersom de har en syskongrupp.
Skönt att höra. Ska iaf ansöka om dagisplats till henne så fort hon poppar ut =) Jag kan redan se mina små ögonstenar stå hand i hand som tomte och tärna i alla luciatåg år framöver. Dags att börja handla hem näsdukar redan nu kanske haha.

På väg till dagis idag pratade jag med vårdcentralen. Tyckte att det var dags att han fick en liten hälsokontroll efter nu fjärde gången med feber och hosta på 2 månader. Det är ju inte klokt!
Men vårdcentralen tyckte inte att det var nödvändigt, det var så vanligt i dessa tider. De kan ju inte heller göra något åt virusinfektioner. Men jag skulle höra av mig igen om han blev riktigt sjuk. Min läkare skulle ringa på torsdag så jag fick lätta hjärtat ang alla dessa infektioner även till henne. Tryggt och bra att ha henne och alltid ha samma person att vända sig till.
 
Imorgon är det jag som är hemma med Isac. Får se hur länge det ska vabbas denna omgången, suck.
Men han verkar inte super sjuk. Mina två älsklingar hade redan ätit kvällsmat när jag kom hem men hade sparat mat till mig. Isac låg i badet när jag steg innanför dörren. Nu ligger hela familjen i Isacs säng och tittar på film.
Snart natti natti för Isac. Ola har lovat att läsa den nya sagan för honom.
Isac har själv varit på skolans bibliotek här i Stehag med dagis och lånat den ♥
 
Krya på dig vår gosse!! Fick höra så mycket fint om dig idag och vi är så stolta över dig ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0