Tillbaka till vardagen!

Yes va skönt!! Jag är frisk och har fått jobba hela veckan!!

Bäst mår man av sina vanliga rutiner. Det är till och med skönt att stiga upp 5.00 på morgonen igen och dricka min kopp kaffe för att sen kliva ut i kylan :) Isac har varit ovanligt pigg och glad hela veckan, ett bevis på att han har vant sig vid rutinerna igen efter julledigheten. Första vecka tillbaka är ju alltid seg.
 
Efter sjukdom och långa dagar här hemma fick jag ett ryck och bokade in ett besök hos frissan.
Det var inte alls dumt att bli lite ompysslad.
Ska boka tid hos frissan till mina pågar till nästa helg. Det behövs och det är lite deras grej att klippas samtidigt, mitt tar sån tid så det brukar jag göra vid tillfällen då pågarna inte är med.
 
I tordags jobbade jag kväll. Började 14.00 så jag hann med både veckostäd och bankärenden mm innan jobb. Det blev en lång dag och inte många minuter sittandes på rumpan den dagen men vilken powerkänsla att få gjort så mycket på en dag. Målet var ju att slippa ha tråkiga saker att göra på helgen och bara kunna njuta ut av den.
 
I fredags fick jag och älsklingen köra fredagsmyset utan Isac :( Snart har vi en bebbe till här hemma och då är det slut med att vara barnfria varannan helg. Vi kommer alltid sakna Isac dom helgerna men det ska bli härligt att få vara förälder på heltid.

Vi lagade iaf middag tillsammans och såg en film i soffan med ostbricka och god dryck. Tände ljus och bara njöt!
 
I lördags hade vi ett ärende i Malmö. Älsklingen bjöd på middag gånger 2 den dagen. Först lunch på Jensens. Sen fika hemma hos Micke och Tessan på hemvägen. Var ju tvungna att testa deras nya kaffemaskin och himmel vilket gott kaffe den lagade!! Sent på eftermiddagen var vi hemma igen, vilade, gick ut med Yoda och vid 19.30 var vi åter i Malmö för att fira Jims födelsedag. Vi åt på en indisk resturang tillsammans med ett stort och trevligt sällskap.
 
Idag vaknade jag ut av doften av kaffe. Älsklingen hade lyckats vakna och stiga upp före mig vilket aldrig brukar hända. Jag är morgonmänniska och det är absolut inte han. Men jag sov så gott så :)
Lyx att sätta sig vid ett färdigt frukostbord med tända ljus och allt.
 
Tack för all ompyssling i helgen älskling, du är bäst ♥
 
Magen den växer så det knakar som många av er har sett :) Antar att det är pga att det är mina andra graviditet. Vi har känt sparkar ett tag redan. Även det tidigare denna gången. Första gången jag kände det var när jag nattade Isac en kväll. Vi hade precis läst saga och släckt lampan så kände jag att de buffade i magen.
När jag sen kröp ner hos Ola i vår säng så kunde han också känna det så det var inte jag som inbillade mig det :) Nu är det starka buffar och de kommer ofta. Det är magiskt och helt underbart!! ♥
 
Idag har det varit en riktigt söndag. Vi har varit iväg en sväng och tvättat bilen. Eller jag satt i bilen och läste aftonbladet och Ola var ute i kylan och tvättade bilen :) Vi får ju ta hand om vårt nya lyxåk :)
 
Nu räknar vi bara ner minuterna, snart är vår skatt hemma igen!! Jag ska gå och göra chokladpudding till oss som vi kan festa på ikväll.
 
Önskar er alla en kommande trevlig vecka!
 
Bild tagen en morgon i julas :) Isac festar loss på filmjölk med sin partytröja som Ola köpte till honom när han var i Las Vegas :) Kaninöronen fick Isac och Ola lära sig att vika av en servett på Bolibompa samma morgon.
 
GOTT!!!
 
Böcker till Isac som förbereder honom på att bli storebror
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0