Sista besöket hos barnmorskan?

Idag har jag varit hos barnmorskan. Förhoppningsvis är nästa besök efterkontrollen. Jag har en bokad tid hos henne kvar som är efter midsommar men jag dör om lillasyster inte har kommit ut innan dess.
 
Bebisen hade vuxit som hon skulle. Hjärtljuden lät bra, tydligen slog hjärtat i ett tempo som det gör när bebisen är redo för att komma ut. Hon hade dessutom sjunkit ner ännu mer. Barnmorskan kunde bara känna halva hennes huvud.
 
Jag berättade om vad som hade hänt natten mellan söndag och måndag. Hon tyckte det lät som att det var en start på förlossningen som sen valde att avsluta sig själv. Det är vanligt för omföderskor att få falskt alarm.
Nästa gång så är det nog inte falskt alarm. Jag fick också lova att ringa så fort jag känner något och se till så att förlossningen har plats att ta emot mig. Hon tror att det kommer gå fort och vi behöver veta i god tid vart vi ska ta vägen.
 
Nu kan vi bara vänta och se. Försöker att inte tänka för mycket på det för då står tiden stilla.
 
I övrigt så väger denna svensken nu 69 kg. Så NU MÅSTE hon komma. Jag vill inte ha vägt 70 kg någonsin i mitt liv, gravid eller ej haha.
 
Efter besöket hos barnmorskan promenerade jag bort till min arbetsplats och hälsade på mina kära kollegor.
Fick en trevlig pratstund med några av dom. De hade printat ut familjens bröllopsfoto och vi hängde på kylskåpen i huset haha :) Då och då plockar personalen ner fotot och låter det gå laget runt bland de gamle :)
Härligt att min "familj" inte glömmer bort mig. <3

Nu är jag trött och sliten. Isac vill bygga lego så jag får väl ta mig samman och ställa upp på det. Sen ska tvätten hängas upp och maten ska lagas. Phew, en mammas arbete tar aldrig slut ;p


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0