Kräk!

Denna morgon började på det absolut sämsta sättet. Jag stod i duschen och då knackar Ola på badrumsdörren, han som alltid sover gott vid den tiden och säger; Isac kräks!!

NEJ!! det var det jag har gått och bett till Gud för att vi skulle få slippa! Har inte vi och särskilt lillprinsen haft så det räcker med sjukdomar denna vintern???

Vi fick ren bädda hela vår säng.
Isac ligger nu nerbäddad tillsammans med pappa. Plast frotté under sig, kräkskål sidan om sig och handsprit på Olas sida.

Jag måste till jobb idag. Får ta över där hemma imorgon så Ola får jobba.

Ringde till dagis och sa att Isac är hemma idag och frågade om kräksjuka gick runt där men det gjorde det visst inte. Något enstaka fall i samband med feber hade de haft. Isac har igen feber, än iaf. Får se vad det blir av det..dubbel suck.

Jag vill absolut inte ha det!!
Använda magmusklerna på det viset med min stora mage. Nej snälla!!
Jag hade kräksjukan när jag var gravid med Isac och jag trodde att jag skulle avlida!

Och för att det inte var nog med detta så var Stehag täckt av nysnö idag!! Grrrr!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0