Isacs första möte med motorcross :)

Hela förmiddagen städade familjen huset. Blev en tur till tippen också, skönt.

Imorse hade Ola läst någon reklam om att Hörby motorcrossbana hade en prova på dag för alla barn. Efter tippen så körde vi dit.

Ola körde själv motorcross som barn. Han har nog provat de flesta motorsporter. Eftersom sporten han håller på med nu är så tidsbegränsad till sommarsäsongen så har han börjat fundera på att byta till motorcross som är lite mer kan köra när man känner för det osv. Jag tycker ju att han ska avvakta lite då han precis har skaffat ny båge samt allt han har fixat runt kring den men försök stoppa min Ola när han får igång nya idéer ;p

Idag ville iaf Ola visa Isac livet på crossbanan. Han fick skriva in sig och alla funktionärerna var så trevliga. Isac provade ut kläder och såg så tuff ut men när det väl var dags att åka så vågade han inte fast pappa kunde åka med honom. Efter att ha ätit en korv sprang han tillbaka till banan och ville köra men då vägrade han ha skyddskläder och hjälm på sig haha. Han blev så arg på oss fast att han såg att alla de andra barnen hade hjälm på sig men den var läskig. Kände väl sig instängd i den.
Nästa gång kanske det blir en liten tur.

Nu ska vi starta grillen. Jim är här och ser ishockeyn. Jag somnade i Isacs säng precis innan Jim kom men nu är jag vaken och på G igen :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0