Cirkus Haraldsson

Igår var vi på församlingsgården och träffade de andra mammorna och bebisarna. Där försvann förmiddagen i ett naffs. 

Jag och Julia fick följa med Carro och Lova hem på lunch. Sen gick vi tillsammans och hämtade pågarna på dagis. Vi gick tillbaka hem till Carro igen och fikade på glass och kex tillsammans med barnen. Är så glad för våra vänner!! 

Kvällsrutinerna fick jag köra här hemma själv sen. Ola är i Stockholm med jobbet. Barnen tog lång tid på sig att komma till ro för de busade och trissade upp varandra. Till följd av det försov vi oss imorse så det var snabba ryck här hemma för att komma iväg.

Bara för att man har bråttom så händer allt som inte får hända. Isac tappar mackan i golvet. Julia både kräker och bajsar ner sig. Isac vägrar borsta tänderna för det luktar lillasysters bajs osv. När vi står redo och ska gå kallar Isac på mig. Jag tar av mig skorna och går in igen. Va är det gubben? Mamma du...Isac har fisit!! Ehhh ok, va det allt? Fis du, bara du skyndar dig!! Och tack för infon liksom. Hahaha :)

Tjaffs på vägen till dagis blev det så klart också och jag och min son skildes åt med sura miner :S

Jag skulle gått en promenad med Carro efter lämningen men det fick jag hoppa. Var tvungen att gå hem och tvätta nerbajsade kläder och ge min dotter ett ordentligt bad. 

Jaja, livet ser ofta ut så här. Men barnen gottgör det med goa skratt, varma kramar, fina ord som; jag älskar dig mamma. Men ja..ibland blir man tokig!! Man får försöka att inte ta det så allvarligt och även bara skratta åt dessa situationer ibland. 

Ska försöka komma ihåg dessa kloka ord..








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0