Här hemma bor två glada barn och två trötta föräldrar.

Ola har haft kris på jobbet och fått jobba i stort sett 2 dygn i streck. Gått och lagt sig mitt i natten och gått upp tidigt på morgonen igen. 
Stackaren är helt slut men har fått ledigt imorgon så han får vila ut.
 
Även jag är trött. Köra kvällsrutinerna på egen hand är ingen simpel manöver. Julia är vaken när Isac ska nattas. Hon fick vara med och läsa sagan igårkväll och det var precis så att jag och två barn fick plats i Isacs säng. När lampan var släkt så låg Julia och sparkades och jollrade men på något magiskt vis lyckades Isac somna iaf. Han måste varit riktigt trött. Han är precis som jag mörkrädd när inte pappa är hemma. Jag försöker alltid vara tapper inför Isac men det går ju inte att lura barn. Klart att han är rädd stackarn, det är väl mitt fel som smittar av mig på honom. Han frågade säkert 3 gånger innan han somnade var pappa var och när han skulle komma hem? 
 
Julia vaknar alltid vid midnatt och vill ha närkontakt. Precis när jag kommer in i min djupsömn. Sen kom Ola hem och då vaknade Isac och behövde gå och kissa mm. Kl 04.00 var det dags för Julia att äta. Ja det blev inte många timmars sömn för päronen. Julia sover gott sen hela morgonen och förmiddagen *mamsen är avundsjuk* :)
 
Idag har vi haft sotare här och fixat fläkten i köket mm. Jag har renbäddat sängarna och försökt städa så gott det går i röran här hemma. 
 
Ungarna har fått bäddat med sina fina sängkläder. Båda är doppresenter från mina kära vänner <3 Isacs hade jag tagit undan men när han var med mig ute i förrådet för att ta in bebissaker till Julia så fick ha syn på det. Där står ju Isac sa han!! Och där är tåg på det!!! Jag vill ha det!! Det var vara till att ta in och tvätta det haha. 
Han har haft det till spjälsängen men det passade faktiskt bra till Ikeas barnsäng också. Kändes dock tossigt att ta fram hans babytäcke igen :) men duktiga Isac..nu får vi ta glädje av det igen. Tyvärr hjälper det inte till att få barnen att sova gott i sina egna sängar hela natten men fint är det :) 
 
Hela eftermiddagen har vi spenderat hemma hos Malte och hans familj. En trevlig stund tillsammans som alltid.
 
Nu sitter familjen tillsammans i soffan. Känns som det var ett tag sen vi satt tillsammans så här. Denna veckan har varit helt snurrig känns det som. Ola har somnat tillsammans med sin dotter. Klart att hon sover vid denna tiden nu när jag har mannen hemma för att kunna avlasta. Sånt är ju typiskt! 
Isacs ska snart få ha mamma för sig själv, sagostund om ett par minuter. Sen tänker jag också krama kudden och ta igen lite timmar. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0