Ny omgång koppor.

Fredag-lördag fick Julia några få vattenkoppor. Sen var vi på vår vakt. Vi visste inte riktgt vad det skulle bli av det på vår lilla bebis. Igår bröt det ut riktigt ordentligt. På morgonen vaknade hon med koppor överallt. Men hon har intenhaft feber och hon har inte varit ledsen. Lika snäll, glad och lugn som hon alltid är men tröttare än vanligt. 

Idag har hon varit lite mer sig själv så kanske var gårdagen vändpunkten.

Isac var åter på dagis idag och det var han så lycklig över. Nu saknade han fröknarna och alla barnen. Jag fick stanna utanför dagis med Julia i vagnen eftersom hon smittar. Fröknarna har tagit emot Isac och lämnat Isac utanför dörrarna vid hämtningen och lämningen. 

I förmiddags stod katten i fönstret med en liten fågel i munnen. Jag flög upp ur min stol och sprang ut. Fick tag på katten som släppte fågeln. Den började flaxa så den var vid liv. Då försökte Yatzy ta den igen men jag hann före och lyfte upp den chockade lilla fågeln och sprang in och stängde dörren. Gick sen ut på baksidan med fågeln och lät den ligga och återhämta sig i lugn och ro långt borta från monstret Yatzy. Sen flög han piggt iväg och satte sig i grannens träd. Dumma katt! 

Ikväll har jag och barnen kört kvällsrutinerna ensamma för Ola har suttit på föräldrarmöte på Isacs dagis. När jag berättade för Isac imorse att alla mammor och pappor skulle till dagis ikväll så skrattade han bara och sa; "ok mamma, då går Isac till jobbet". Hahaha min gullunge! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0