Redo för 1:a advent.

I onsdags kväll gjorde Ola premiär med att vara hemma själv med barnen och natta dom på egen hand. 
Det är inte det lättaste. 
 
Jag tillsammans med många andra mammor och pappor var på glögg och pysselkväll här i Stehag. Det var riktigt trevligt att komma iväg ett par timmar utan barnen. Jag kunde verkligen koppla av också eftersom jag inte var så långt hemifrån. Ifall det skulle vara något så kunde jag snabbt ta mig hem igen. 
 
När jag kom hem sov Isac men inte Julia. Som väntat hade Ola haft ett göre med dom båda två. Julia var piggelin när Isac skulle nattas och tillsammans håller de varandra vakna. Julia väntade på mamma. Hon ville inte sova och var bara tyst om hon blev buren. Stackars Ola. Måste vara jobbigt att känna att man inte räcker till. Julia älskar sin pappa men han kan inte tävla med mig och mina tutor ;) 
 
I torsdags tog jag och lillasyster tåget in till Eslöv. Där handlade vi en tomteklänning till Julia och 24 små julklappar till Isacs paketkalender. Julia får ingen detta året, hon är för liten ännu. Hon får vänta tills nästa jul då hon har mer glädje av det. Vilket projekt det är men så värt det. Det är en julklapp för mig varje gång jag ser honom öppna ett paket med spänning och glädje i hans ögon.
 
Isac är inte hemma denna helgen så jag och Julia har passat på att slå in alla 24 små paket och den hänger nu och väntar på honom ♥ Även hans Mario chokladkalender från kusinerna i Trelleborg är framme. Längtar till söndag!
 
Igår var jag på Färs och Frostas arena i Lund på julbord tillsammans med mina goa kollegor. En underbar kväll med god mat, många kramar och en trevlig show. Lite besviken på showen blev jag nog, trodde att den skulle vara mycket bättre. Jag är ändå ganska lättroad haha. Jag är iaf evigt tacksam för att ha sluppit stå vid spisen och byta blöjor i ett par timmar. För två år sedan ordnade min chef så att jag fick se Tommy Körberg i Malmö och det kan jag leva på i många år framöver, för den mannens röst älskar jag ♥
 
Ola körde mig till arenan igår. Innan jag gick in ammade jag Julia i bilen. Sen körde Ola hem till Jim med Julia. De höll sig i närheten och hade gröt mm med sig ifall hon skulle bli hungrig. Efter ett par timmar fick jag ett sms från Ola där det stod att Julia tyckte inte alls om detta och bara skrek. Jag svarade att jag  kunde åka hem utan problem men fick inget svar. Julia hade lugnat ner sig till sist. Det gjorde dock att jag hade lite svårt att njuta av den sista stunden av showen. Tänkte bara på min tös!! När Ola kom och hämtade mig öppnade jag Julias bildörr, där blev jag mött av två stora blå ögon och ett så stort leende att nappen trillade ur. Min lilla bebis ♥ 
Julia hade ätit sig mätt på gröt men var ändå inte nöjd med tillvaron. Varken hon eller jag är redo för att vara ifrån varandra ännu men vad gör det? Vi har inte bråttom och vi mår som bäst tillsammans. 
 
Det har vi tagit igen idag. För idag har det varit tjejernas dag!!! Ola åkte till Östra Grevie i eftermiddag och spenderar hela kvällen där för att spela poker med ett gäng grabbar. Jag och Julia har slagit in paket, gått en promenad. Beställt skräpmat :D och slöat i soffan nu hela kvällen. Här är så mysigt hemma nu med all belysning, inne som ute. 
 
Imorgon är det första advent och vi kunde inte varit mer redo. Nu är det jul här i vårt hus!! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0