Vi älskar dig pappa!

Ola firade största delen av farsdag på kontoret. När kvällen kom och jag och barnen satt tillsammans i soffan hörde han av sig. Han och kollegan hade avslutat det som de höll på med och ville ta ut sina familjer på en bit mat.

Jag och barnen fick snabbt hoppa ur mjukisen och ta oss ut. Isac var överlycklig för att han skulle få leka med Amanda och sprang till pappa som stod vi bilen med öppna armar. Vi åt gott på ett trevlig ställe i Hörby. Det var precis att vi fick bord för allt var upptaget eller reserverat. Efter maten följde vi med Olas kollega och hans familj hem på en kopp kaffe och barnen fick leka av sig lite. 

Hoppas han kände sig lite uppvaktad i söndags. Han förtjänar det, världens bästa pappa utan tvekan!! 

Igår var jag och barnen uppe tidigt. 
Vi gick till församlingsgården där mammagruppen håller till för bokad syskonfotografering. Så mycket folk där var. Många kända ansikten, kul! Barnen busade och tjoade. De bjöd på fika och vi satt i en stor ring och sjöng barnvisor.

När det var vår tur att fotas så var Julia kanske inte sitt bästa jag. Hon sov gott i vagnen och fick bli väckt. Det var på gränsen till tid att amma också. Men fotografen var helt fantastiskt. Inte säkert att han fick till någon riktigt bra bild men jag tycker han ska få betalt iaf för som han ansträngde sig för att få barnen glada. Han fick mig att skratta flera gånger haha. 
Isac blev nog bra på alla bilder, van linslus som han är med mamma som sin egen paparazzifotograf :) 

Hela eftermiddagen igår var vi trötta här hemma. Isac var värst som låg på soffan hela tiden. Jag lyckades få städat här hemna. Strök Olas skjortor och putsade alla fönster. Yatzys små tassar fanns på ALLA rutor :S

Isac var färdigbadad innan Ola kom hem för jag kände att det var bäst att ha det gjort innan han blev för trött. När vi skulle börja med kvällsmaten sa Isac att han ville gå och lägga sig. Jag och Ola tittade förvånat på varandra. Hur trött han än är så brukar han ju aldrig gå och lägga sig innan Bolibompa och annat kvällsmys. På väg att bli sjuk kanske? Jaja han fick en snabb macka i magen och sen läste han och jag sagan. Mycket riktigt somnade han bums, klockan var då 18.00.

Isac kom in till oss i vanlig ordning mitt i natten sen. Han hade nattlampa tänd på rummet men var iaf mega mörkrädd. Han ville absolut inte ligga på sin madrass på golvet sidan om pappa som han brukar. Inte hjälpte det att Ola höll honom i handen. Han skulle upp i vår säng!! Isac är rädd sa han. Han måste drömt något riktigt räligt. Usch jag som snart fyller tant vet ju fortfarande hur hemskt det är när man blir så rädd för mörkret. Min Isac <3 

Idag vaknade han pigg som lärka! Inte hans stackars föräldrar som har haft två knoppisar i sängen hela natten. Ingen förkylning i sikte iaf som jag var rädd för skulle vara på gång. 

Snart tid att göra lunch. Isac har önskat sig nudlar som vanligt. Jag håller med honom att det är gott men det är ju noll näring i det!! För mig är ju inte det en riktig måltid. Ola har köpt hem lite andra alternativ som vi ska prova. Nudlarna ska han sjävklart få men de får ju kompletteras med något annat. Isac lever som en fattig student haha. 

Fika ska också ordnas här som vi ska ta med oss till våra vänner i eftermiddag. De har bjudit så många gånger nu när vi har haft hemmet upp och ned så jag tänkte försöka gottgöra det lite nu.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0