Vit vit vit är färgen i huset

I helgen blev hallen också målad. Mycket annat fick vi inte gjort för målning tar sin lilla tid. Nu är här vitt i alla rum. Ser rent och snyggt ut, så skönt. 

Jag vaknade i lördags och mådde ganska risigt. Ont i halsen och dunderförkyld. 

I måndags blev jag ännu sämre. På eftermiddagen frös jag och hade muskelvärk. Snälla Carro kom förbi och lämnade provbilderna från syskonfotograferingen. Mitt hjärta smälte när jag fick se bilderna på mina två stjärnor tillsammans.

Igår vaknade jag och mådde hur bra som helst igen. Konstigt hur det kunde vända så hux flux. Efter dagis följde Isacs kompis med familj med oss hem på fika och där försvann eftermiddagen i ett naffs. 

Imorse var Julia på BVC kontroll. Ola var med. Han är ett mycket bättre stöd vid vaccination än jag. Två sjuksköterskor tog varsin spruta och gav båda till Julia samtidigt precis så som vi önskade det. Det kändes mycket bättre. Hon blev klart ledsen, det är oundvikligt men det går över mycket fortare. 

Julia väger nu 7800 g och är 65 cm lång. Hon är lite trött och ledsen här hemma nu. Får se om det dyker upp någon feber till kvällen för det gjorde det sist. 

Nu har min som tryckt i sig kanelbullar och clementin. Det piggnade han till av och är nu redo för en match i sällskapsspel med mamma. 

Isac har blivit extremt mörkrädd, undrar vem han har fått det efter? :S 
Men med lampan tänd på sitt rum och med pappa som trygghet på en madrass på golvet så sover han riktigt gott :) vi får se hur länge detta pågår men det är inget större problem. Man ligger riktigt bekvämt på den där madrassen. 

Djuren här hemma tror att dom är bebisar. Både hunden och katten slåss om Julias babynest. Julia sover inte i den längre men använder den när hon är med oss i soffan. Tänkte sälja den vidare sen men nestet får väl gå i arv istället till svansbebisarna :) 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0