Pesten kommer

I söndags kväll klagade Isac på ont i halsen. Hela måndagen var han hängig. Vi vilade här hemma med film och andra stillsamma aktiviteter. Vi byggde ett nytt oupppackat pussel som man byggde som en boll som jag själv tyckte var riktigt roligt :)

Igår vaknade han och mådde bra igen men hade hostat lite under natten och jag tyckte att han kunde gott stanna hemma från dagis och bli 100% kry.

Kl 15.00 igår skulle prästen komma hem till oss på fika och planera dopet. 
Jag förberedde Isac långt innan. Tog fram foton från bröllopet och pekade ut prästen så han visste vem som skulle komma. Förklarade för honom att han skulle vara duktig och leka själv lite för det var viktigt för mamma att lyssna på vad prästen sa. Jaaa pesten kommer skrek Isac hahaha prästen rättade jag honom. Men för Isac va det nog pesten som skulle komma. För när Isac har tråkigt så visar Isac det på alla vis han bara kan och igår mer än någonsin!

När prästen kom fikade vi på hemmagjord äppelpaj med vaniljglass. Isac avbröt prästen hela tiden fast han vet att så gör man inte utan man väntar på sin tur. Han gick ifrån och hämtad sin vertygslåda. Ju högre prästen talade ju hårdare bankade Isac med sin hammare. Jag fick ryta till vilket man inte gärna gör när man har finbesök. Då gick han istället och hämtade sin motorcykel som låter extremt mycket med sin höga tuta och allt. Mitt i detta väckte han Julia som då ville ha mat. Isac står och drar i Julia under amningen vilket han också vet mycket väl att vi stör inte lillasyster när hon äter. Vad händer tänkte jag?? Vems unge är denna busiga pojke? Han var som förbytt. Brydde sig inte ett dugg om att jag blev arg. 

Prästen var snäll. Hon klappade mig på axeln och sa att hon har själv haft småbarn och de testar alltid en när det kommer nytt folk. Men jag kunde inte låta bli att skämmas och jag är inte van vid att min Isac är så prövande. Klart han ger mig utmaningar ibland men detta var ju löjligt. 

När prästen hade tackat för sig och gått hem så fick jag pratat ut med min son som sen fick sitta på sitt rum och fundera lite över sina dumheter. Han förstod mycket väl att han hade varit tramsig och sa förlåt.

Ola kom hem från jobb och hämtade Isac för att åka in till frissan och få honom klippt. När de kom tillbaka var Isac och jag goa vänner igen. Men Ola gav mig iaf en liten pause och tog hans bad och nattning vilket uppskattades.

Jag fick inte frågat prästen hälften av det jag skulle. Som tur var så träffade jag henne idag när jag var och fikade med mammagruppen som håller till i församlingshemmet. Prästen var där och jag fick ställt frågorna som jag missade i "cirkusen" hemma hos oss. Fick även med mig nyckeln till lokalen och skönt att ha det gjort.

Det är en väldigt trevlig mammagrupp här i Stehag. Skönt att träffa andra föräldrar!
Barnen leker, fin lekhörna, vi fikar och sjunger mm. 

I eftermiddag efter dagis fick vi följa med Carro, Malte och Lova hem på fika. När de fick veta att Ola inte skulle komma hem ikväll för han är iväg med jobbet tills imorgon så insisterade de på att vi även skulle stanna på middag. Vilka underbara vänner och så roligt jag och ungarna har haft det hela dagen. 

Nu är vi hemma i soffan och håller kväll. Snart så ska jag ta mina små kottar och bädda ner dom och mig själv i min och Olas säng. Det ösregnar ute så vi somnar nog gott. Isac sa på vägen hem; "oj va det är mörkt ute mamma men var inte rädd. Det finns inga monster, snart kommer pappa hem. Isac tar hand om dig". <3

Idag har Isac varit min goa unge igen. Så är det väl för alla ibland, stora som små. Man kan inte alltid vara snäll :) tur att det inte händer så ofta bara för hade han varit så varje dag hade jag avlidit! ;p vem har sagt att föräldrarskapet skulle vara enkelt? Det är långt ifrån ett glamoröst liv men jag hade inte bytat ut det mot något annat. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0