Pyssel

Igår hade jag och ungarna en mysig dag här hemma. Vi gjorde trolldeg och fick ihop små figurer som vi sen torkade i ugnen. De har legat och torkat över natten till idag och i eftermiddag ska vi måla dom.

Isac fick även gjort sin hemuppgift från dagis. De har tema jord just nu. Isac fick välja ut en plats där han själv grävde upp lite jord och la i en burk. Vi fotade platsen och skrev ut bildena. Isac fick även själv rita en teckning som skulle föreställa platsen. Så här långt är hans "läxor" riktigt trevliga :)
När matteläxorna trillar in lämnar jag över ansvaret till Ola ;)

Det var en stolt Isac som sprang in till fröknarna på dagis med sin hemuppgift i högsta hugg. Älskade unge!

Fröknarna var framme och hälsade på Julia idag. Då talade Isac om för fröknarna att Julia tycker inte om fröknarna utan hon tycker bara om storebror och mamma och pappa. Haha han skyddar sin lillasyster med sitt liv. 

Här hemma springer han med blöjor. Tvättar hennes nappar. Ger henne nappen när hon tappar den. Framme först när hon piper till. Klappar henne på huvudet, håller hennes hand. Talar om att Isac och mamma är här. Sjunger sånger för henne. Han är den bästa brossan och min lilla hjälparnisse :) 

Jag har fått sålt alla mina mammakläder på Tradera. Första utskicket av paketer åker iväg idag. Jag har tjänat en fin liten slant. De rosa paketen har jag beställt på nätet. Hittade det smidiga tipset från en annan mammabloggare som jag ibland följer. De är kanon bra! Blir mycket billigare dessutom.

Vår tvättmaskin har till min stora sorg gett upp :( igår hjälptes jag och älsklingen åt att bära ut den ur huset. Galet va tung den var!!! Det ösregnade ute och jag sa att det var änglarna som grät över min trogna kompis. Ola tycker att jag är knäpp men han kan ju bara tänka på hur många kalsonger den har hjälp mig att tvätta ;)

Idag blir det till att koppla släpet och åka och titta på en ny. Vi klarar oss inte många dagar utan en tvättmaskin. Med två småbarn, djur, en man som har världens skitigaste sport och jag då som tar hand om allt det lortiga så behövs en ny maskin NU!! 

Olas matlåda blir min idag för han ska sitta i möte hela dagen. Lax!!! Så nu kan klockan gärna börja närma sig lunchtid :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0