Snart höst!!

Fredag imorgon, så har ännu en vecka försvunnit i ett naffs!
 
Hur veckan kan ha gått så fort förstår jag inte. Jag och ungarna har verkligen inte gjort mycket. Men det är klart att med två småbarn så går tiden fort även om man bara gör det som brukar göras för man har att göra hela tiden.
 
I måndags jobbade Ola över till sent. Jag kan inte sova när han är borta och ännu värre är det när han är borta sent men ska komma hem. För då ligger jag och lyssnar på dörren hela tiden. Det var inte ens lönt att försöka sova. Så med ögonen i kors satte jag mig framför TV:n och började titta på en "kärringserie" som Ola hade ordnat till mig. Jag såg nästan klart hela första sesongen innan mannen trillade in genom dörren. 
 
Det blev följande sliten tisdag. Då var denna svensken trött här hemma. Isac fick stanna hemma. Han var frisk från sin förkylning men en vilodag till kunde inte skada. Finns ju ingen anledning att stressa iväg till dagis direkt efter en infektion nu när jag ändå går hemma. 
 
Solen sken nästan hela tisdagen så vi var ute i två omgångar och gick långpromenad och lekte på lekplatsen. Det är lite lurigt väder numera. Ena dagen höst sen kan det bli sommar igen nästa dag. Men nog håller det på att slå över mer till höst. Vi får se regniga dagar allt oftare. På morgonen när vi går till dagis är det jacka som gäller men på eftermiddagen när vi ska gå hem är det tshirt väder igen.  
 
I helgen måste jag försöka komma iväg och handla nya kläder till Isac. Herre Gud va den pågen har blivit lång över sommaren. Alla hans långbyxor är på tok för korta i benen. Han måste följa med och prova ut dom vilket är en plåga för alla inblandade. Prova kläder är ju sk*t tråkigt!!!!!!
 
Min stenålders laptop började ge upp nu i helgen. Den hade nog gjort sitt. Ola har räddat den många gånger men nu gick det inte mer. Så älsklingen har ordat en ny laptop till mig. Frugan är så glad så!! ♥
 
Isac är på dagis. Tvätten är igång. Hunden är rastad och borstad. Bebben sover gott i vagnen, mätt i magen och torr i blöjan. Nu förtjänar jag en STOR kopp kaffe.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0