Besiktigat nya huset

Isac blev lämnad på dagis i vanlig ordning i morse. Han hade knappt tid att ge mamma en puss innan han sprang in till kompisarna som stod och kallade på honom. 

Efter dagislämningen promenerade jag och Julia genom regnet bort till det nya huset. Där väntade Ola tillsammans med mäklaren och besiktningsmannen. Julia somnade i vagnen och sov gott under hela besikningsturen. Mäklaren höll ett öga på henne vilket jag var väldigt tacksam över. 

Fanns inga anmärkningar på huset. Som besiktningsmannen sa så är ju huset ganska nybyggt och allt är därför fortfarande i bra skick. Skönt att höra och värt varenda krona för att slippa köpa grisen i säcken. 

Det absolut bästa var att få se huset igen! Ahh vad jag längtar till flytten nu. När man väl har ställt in sig på att flytta finner man liksom ingen ro på stället man vet att man kommer att lämna. Då står man bara och stampar och vill komma vidare. Men snart så! 

Jag som verkligen är i behov av en ny dammsugare slipper gå och köpa en. Huset har centraldammsugare och gissa om denna städtaten blev glad över det?? :) 

Mys eftermiddag med barnen har det varit. Det ösregnade när vi kom hem från dagis. Jag la ut en filt på barnens rum och tillsammans fikade vi på den framför en Disneyfilm. Isac önskade sig picnic och det fick han, inomhus :) 

Nu har vi precis avslutat ett sällskapsspel, Isac har plockat fram block och pennor. Julia leker med klossarna och jag har verkligen inga idéer på vad som ska serveras till kvällsmat?? 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0