Fingerfärg och bokstavs-pommes

Igår kom Isac hem och honom har vi saknat. Julia flaxade med armarna av ren glädje när hon satte sig på sängen med sin älskade bror. 

Ola som var iväg hela söndagen och premiäråkte med crossen för detta året var helt slut hela söndagkvällen haha.
Han kröp ner tillsammans med ungarna i Isacs säng och såg en Disneyfilm.

Idag sov jag och barnen ganska länge, Isac längst. Honom fick vi till sist väcka för att inte vända dygnet fel. Förstår inte varför han är så trött när han har sovit borta på helgen för jag vet att han har sovit gott borta också. Blir jobbigt för honom sen när jag börjar jobba igen och han behöver komma upp tidigt på måndagen. 

Efter frukosten plockade vi fram målarfärgerna. Vi provade fingerfärgerna som Isac fick i julklapp för första gången. Även Julia fick prova att doppa fingrarn i färgen snabbt. Det blev till att slänga barnen i badet efter målandet. Vi hade färg preis överallt haha :) 

Isac som knappt rörde sin frukost fick önska sig vad han ville (inom vissa gränser) till lunch. Det blev inte det nyttigaste precis med bokstavs-pommes och "fusk"-köttbullar men Isac slickade tallriken ren. Det var ju roligt att kunna skriva sitt namn med maten :) Ibland får man bara vara glad att barnen äter. 

Efter lunchen gick vi en promenad med Yoda. Isac cyklade och tyckte att det var riktigt skönt att komma ut lite. Även Julia såg väldigt glad ut när jag packade ner henne i vagnen. Ingen mår bra av att sitta inne hela dagen. 

I eftermiddag fick vi oväntat besök. Isacs bästis saknade honom och ville komma och hälsa på. Jag satte på kaffe och det blev en fika och lekträff hemma hos oss i ett par timmar. 

Nu väntar vi på att pappa ska komma hem från jobbet. Då var en ny vecka igång igen! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0