Husets hjärta, köket <3

 
 
Här bjuder jag på en del bilder från vårt kök.
Här ska så småningom målas om samt så vill jag byta till ett annat köksbord. Tills den dagen kommer så är jag nöjd med hur det ser ut i dagsläget. Det är verkligen hjärtat av huset även om det är öppen planlösning och hänger ihop med vardagsrummet. Det skapar bara mer rymd i huset.
 
 Jag fastnade så för gardinenen som jag köpte till Isacs rum.
Det beställdes genast två till som nu hänger i köket. 
 
 Det stora plastunderlägget  på golvet är ingen snygg inredningsdetalj. Den fyller iaf sin funktion dvs sparar parketten från fettfläckar som det lätt blir när vår lilla prinsessa slänger mat på golvet :)
 
Den gamla duken matchade gardinerna väldigt bra. 
 
 Ljust och fint, det gillar vi i denna familjen!
 
Radion är alltid igång här hemma.
En present från min man ♥
 
 Mitt och Julias förkläde hänger prydligt på sin egen lilla hängare :) 
 
 Housewife Haraldsson on Gruvbacken, redo för kvällsmaten :) 
 
 I de små ramarna under texten home finns recept på kakor.
De var från början vykort som jag valde att rama in.
 
 
Fönstret från arbetsbänken i köket, där växer och frodas basilikan!
Den doftar ljuvligt!!
 
Mannen satte nyligen upp tavellister till mina kokböcker.
De används flitigare om de står framme för inspiration.
 
 Hemmets kokbok har jag fått från farmor. Den är väl använd och lagad med tejp men lätt den bästa kokboken som finns!! ♥
  
 Lådor kan man inte ha för många av. Här förvarar vi bla allt vårt pyssel som lera, målarfärg och vaxduken mm.
Lätt för ungarna att plocka fram på köksbordet och börja skapa. 
Ovanpå står min lilla trälåda med värmeljus som används flitigt om kvällarna. 
 
 Bröllopsfotona på en plats där vi alltid kan se dom ♥
Alltid växter framme som piggar upp här hemma!
 
Från köket når man tvättstugan, eller som mannen kallar det; "frugans kontor" ;p
 
Här hemma är det svårt att gå vilse ;)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0