Mammas prinsessa!

Igår följde Isacs kompis med oss hem efter dagis. Hon stannade till efter kvällsmaten och det var som vanligt skoj att lånebarn här hemma :) 
 
Idag efter att Isac var lämnad på dagis tog jag och dottern tåget in till Eslöv. Där var det premiär besök för Julia hos tandläkaren. Allt såg bra! Vi blev visade några skräckbilder på hur det kan se ut om man inte slutar med napp i tid och om man inte borstar tänderna noga. Inte för att vi behövde se det. Här hemma har vi nappen när man ska sova eller när man är ledsen. Napp ska man sluta med vid tre och fyra års ålder, det gjorde vi med Isac. Kommer även hålla det med Julia. Vi borstar även tänderna morgon och kväll. Barnen får gärna borsta själva men mamma eller pappa måste alltid få hjälpa till med tandborstningen. Det ska man helst göra tills barnet är över 10 år. 
 
Vatten eller mjölk är det som serveras i glasen. Blir saft vid speciella tillfällen och läsk (för Isacs del) väldigt få gånger om året. Oboj ibland på helgen till frukosten. Barnen får ju gärna föräldrarnas vanor och vi dricker aldrig läsk till maten. De blir på helgen ibland när barnen sover. Godis hör till fredagarna, inga undantag!
Jag kände mig iaf väldigt nöjd med mig själv efter tandläkarbesöket. Behövde inga smällar på fingrarna eller någon tankeställare ;) Sen är ju ingen perfekt, ingen håller sina egna principer till 100 % alltid. Men nog tycker jag att vi sköter oss för det mesta iaf. 
 
Julia blev lite ledsen när tandläkaren skulle kika i hennes mun men hon bet iaf inte henne haha. Därför i det stora hela tyckte jag att det var ett lyckat besök och lilla prinsessan var duktig :) I väntrummet träffade vi en god vän som höll oss sällskap under väntan vilket var trevligt. 
 
Innan vi tog tåget hem gick jag och dottern på en shoppingrunda. Julia växer så det knakar och behövde rusta upp sig lite mer inför hösten. Det är så himla roligt med en flicka, vi hittade så mycket fint!! Mammas lilla flicka blir verkligen lika fin som en prinsessa i sina nya kläder. ♥ Tillsammans med det vi köpte och allt fint hon fick när hon fyllde år så har hon en lagom stor uppsättning i ett bra tag nu. Sen är det Isacs tur, vi får hitta en dag där vi kan åka iväg själva och prova ut. 
 
På apoteket blev det en ny maskara. Köpte en ny nyligen men råkade få tag på en vattenfast. Det är värdelöst! Trots riktig olja till att ta bort det med så är det omöjligt att få bort det helt. Nä det fick bli till att köpa ny igen som går att tvätta bort ordentligt. På apoteket fick jag även en gratis duschtvål för att jag har fyllt år. Inte illa och perfekt eftersom jag håller på att ta slut på min gamla här hemma. Tack apoteket! Ni har bra produkter som man kan lita på :)
 
Hemma i stehag igen gick vi hem till Carro och Lova. Där stod maten på bordet när vi kom innför dörren. Vi blir alltid så bortskämda av våra vänner. Lycko oss som har dom!! Vi hade en trevlig pratstund och tittade på Julias nya kläder vi flickor emellan hihi.
 
Isac hade haft det bra på dagis. De hade firat hans födelsedag nu i efterskott. Han hade paket med sig hem och allt. Han fick en liten lupp som han kan spana på små inseker i. 
 
Nu är vi hemma och väntar på att pappa ska komma hem. Sen sätter kvällsrutinerna igång i vanlig ordning!
 
Isac och hans tjejkompis skynade sig hem för att slippa undan regnet.
Vi klarade oss precis!!
 
Isac öppnar paketet han fick på dagis. 
 
Prinsessans nya kläder. Allt från Kappahls barnklädesmärke newbie som jag ÄLSKAR!
 
Mjuka färger, skön ekologisk bommull, fina detaljer som träknappar, spets, och vollanger.
Finstickat och virkat. 
 
Lite i det dyraste laget men bra kvalitè och med deras erbjudande att ta 3 betala för 2 så blev det inte mycket dyrare än andra vanliga barnkläder. De har även ett bra andrahandsvärde och kan lätt få det sålt på tradera sen.
 
Nu åker snart en hög newbiekläder i strl 74 ut på tradera för de passar inte längre.
Prinsessan har strl 80 nu och har en hög kläder i strl 86 som väntar på henne ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0