Jag har äntligen koll på käften :D

Så skönt det känns att ha varit hos tandläkaren. Trots att jag aldrig någonsin har haft ett hål så var jag en aning orolig inför besöket. 

Det är minst 5 år sedan jag var på en kontroll sist. Har inte blivit färdig till det pga alla möjliga olika anledningar. Ren slarv egentligen! Jag tänkte att det kan ju ha hunnit bli hål under dessa fem åren. Allt blir ju sämre med åren, om alt annat går utför varför skulle tandhygien göra detsamma liksom? ;p
Man kan dessutom få sämre tänder under en graviditet och jag har gått igenom två. Samtidigt var jag orolig över vad de skulle säga om min visdomstand som är på väg upp.

Besöket gick utmärk. Inga hål!! Tänk att fylla 30 år och kunna säga att man aldrig har haft ett håll. Hurra för mina tänder! Visdomstanden kommer antagligen kunna växa upp som den ska. Där var plats till den och den växer rakt upp. Även detta var skönt att höra.

Besöket kostade mig 290 kr vilket var en trevlig överraskning. Jag hade räknat ned minst 1000 k. 
Nu har jag tecknat ett friskvårdsavtal för 77 kr i månaden. Jag är i riskgrupp 2, detta pga av min visdomstand och med risk för att den kan klydda.
Om 3 år går avtalet ut och jag måste då teckna om det. Har visdomstanden då växt färdigt och utan beskymmer hamnar jag i riskgrupp 1 för 45 kr i månaden. Toppen!!

Wohoo ett nyårslöfte avklarat, tandläkarbesök...check!

På vägen hem blev det ett stop inom affären för att fylla på lite som saknades hemma i kylskåpet. Vi handlade även en babytandborste till Julia. Hon har två små tänder nu så det är bara till att börja borsta. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0