Lyckad hjärtans dag

Mannen kom hem med en vacker bukett blommor igår, dagen till ära. Han hade själv dessutom skrivit ett litet kort och det värmer alltid. Det känns som att det är genomtänkt och kommer direkt ifrån hjärtat då. Älskar dig <3

Familjen åt tacos i vanlig ordning en fredag :) sen blev det soffhäng med små paketer till barnen. Isac fick lite smått och gott. Framförallt pyjamasen blev han glad för och vägrar nästan att ta av sig den. Där är tågtryck överallt på den :) Julia fick en klänning mm.

När jag hade nattad barnen och kom ut i vardagsrummet hade älsklingen tänt ljus och ställt fram ostbricka. Han ordnade dessutom så jag fick se filmen Diana som jag så gärna har velat se. Ingen film i hans smak precis men han offrade sig för min skull. Intressant att att se hur livet för prinsessan var de sista två åren inna hennes tragiska bortgång. Det var verkligen en förlust för världen hennes död och jag föll några tårar under filmens gång. Filmen hade så klart ett sorgligt slut men i övrigt gick den i kärlekens tecken. 

Lördagen har familjen spenderat på Eslövs badhus. Nyrenoverat och bra äventyrsbad. Isac har varit lyrisk. Han och dragit med sig pappa överallt. Det har gått så vilt till i leken att Ola kom hem med en blodig lilltå haha. 

Julia och jag höll till i babypoolen. Hon liksom storebror gillar vatten. Plaskade och skrattade. Det var ett litet projekt i omklädningrummet med en liten bebis men det gick. Vad gör man inte för barnen liksom. För att inte tala om att visa sin vinterbleka kropp haha. Jaja jag kom stolt i min gamla bikini och får vara glad för det. Och jag smälte ju bra in bland alla andra vinterbleka Svenssons. 

Efter badet var vi alla hungriga. Isac valde så klart McDonalds. Julia somnade med en gång vi satte oss i bilen, slagen hjälte. Hemma har vi bara slöat tillsammans i vår säng. Isac har byggt en koja tillsammans med pappa.
Nu har vi precis hällt i oss lite kaffe för vi ska orka hålla oss vakna under både ishockeyn och melodifestivalen.

Vi var bortbjudna hem till familjen Nilsson ikväll för att se melodofestivalen. Men vi tackade nej. Julia har svårt för att komma till ro på kvällarna och vi har det lugnast hemma när det blir så sent. Vad gör det? De är små en så kort tid. Vips så har de blivit stora. Lär väl ändå ha kontakt medLinda  genom telefonen under alla bidragen, som vanligt haha :) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0