Mammas dagar!

Helgen gick i mammas tecken. Mannen tog med mig till Emoria. Bjöd mig på Jensens som är min favorit resturang. Med deras fina erbjudande att få maten inom fem minuter så hinner man faktiskt njuta av måltiden innan bebisen tröttnar :) Jag åt min första mediumstekta köttbit sedan graviditeten med Julia och den var precis lika god som jag mindes den :) 

Det blev ett varv runt i butikerna efter maten. Ja inte i alla då många av butikerna är snobbbutiker. Galet att ens andas in luften i dom. 
Jag fick iaf tre nya tröjor från gamla hederliga HM med mig hem :) Det var verkligen hög tid för mig att förnya mig lite. 

Älsklingen visade mig till en butik som han visste att jag skulle älska. De säljer småprylar till hemmet helt i min smak. Han var där i julas och köpte julklappar till mig. Fick bland annat en trälåda med glaslock att förvara ljus i av honom i julklapp som jag älskar! Precis min stil och jag som alltid tänder ljus. Mitt i prick av gubben ;) I lördags köpte han en servetthållare i samma stil som jag fastnade för <3

På vägen hem från Emporia stannade vi och köpte godis. Hemma blev det melodifestivalen följt av en bra film. Har jag sagt att jag har världens bästa man? Gissa om jag behövde komma hemifrån lite? Slippa hushåll och annat relaterat till hemmet? Så skönt!!!

Nu i veckan tog Ola hand om ungarna en kväll. Jag var hos frissan och fick slingat håret och blev klippt. Klippte bara topparna och fick luggen (som är på utväxt) snedklippt. Nu lägger den sig åt sidan lite lättare. Men ja hur man än gör så är det alltid en tråkig period när något ska växa ut. Jag kände mig iaf som en ny människa när jag lämnade salongen. Hade haft ett par härliga timmar med plock i håret och avkoppling i massagestol. Var nära på att somna vid flera tillfällen. När jag kom hem var barnen badade och kvällsmaten avklarad. Vilken lyx!! 

Jag har slutat amma helt nu. Lite blandade känslor men mest skönt. Både jag och Julia var redo att släppa taget om den biten. Det hade inget dramatiskt slut utan det ebbade ut av sig själv och det kunde inte ha slutat bättre. Jag känner också att jag äntligen är mig själv igen efter graviditet och amning. 

Söndagen var jag och Julia ensamma ett par timmar. Ola var i Lund och kollade på ishockeyn med Jim. Jag tog Yoda och Julia med mig ut på en lång vårpromenad. När solen visar sig så känns det verkligen som vår ute, härligt! Galet att så här i februari månad höra fågelkvitter och se fullt med vårlökar sticka upp överallt. Man får lust att plocka fram vårskorna och jackan men förnuftet sätter stop för det. Det är på tok för kallt för det ännu! Man ska inte låta sig luras bara för att solen visar sig. Även om mina gamla converse står i garderoben och kallar på mig så tänker jag inte vara så dum. Hemskt att frysa och hur dumt ser det inte ut med sommarskor sidan om andra i mössa och vinterstövlar? 

I måndags var jag och Julia iväg och träffade de andra mammorna och bebisarna. Caroline och Lova följde med oss hem efteråt på en kopp kaffe.
Vid lunchtid kom Isac hem och det gör alltid mammahjärtat helt igen <3 gladast att se honom var som vanligt syrran :)

Idag efter att Isac var lämnad på dagis gick jag, hunden och Julia bort till stationen för att möta upp Linda som kom med tåget. Hon har spenderat hela dagen här. Vi har snackat och snackat och snackat haha. Blivit ett antal koppar kaffe också. Isac blev glad över att se henne på dagis när vi kom för att hämta honom. Lite besviken att Tiddi inte var med men hon går ju i skolan. 

Idag ringde chefen för att höra om man lever :) hon undrade när jag har planer på att att börja arbeta igen. Det blir i mitten på oktober fick hon som svar. Jag och en annan mammaledig kollega ska ta tåget in tillsammans på onsdag nästa vecka och hälsa på jobb. Jag behöver skriva på nya papper för att förlänga föräldrarledigheten. Jobb väntar men först tänker jag njuta av våren, sommaren och en bit av hösten tillsammans med familjen!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0