Swing the baby

Hela förmiddagen har jag och Julia spenderat på Isacs dagis. 

Isac har länge önskat att jag ska stanna kvar en dag för att se hur han har det och idag slog hans stora önskan in. 

Julia fick hälsat på alla barnen och dreglade ner alla leksakerna :) Isac visade allt möjligt för oss. Favorit böckerna och teckningar mm.

Vi fick sen vara med barngruppen jordgubbarna och göra experiment med snö. Fröknarna tog in snö och hällde salt och lite allt möjligt på snön i olika burkar för att se vad som händer med den. De visade även att helt orörd fin vit snö faktiskt inte var så ren som den såg ut. När snön hade tinat så såg vattnet riktigt smutsigt ut. Blä sa alla barnen och ingen kunde tänka sig att dricka det. De tänker sig nog för nästa gång de blir sugna på att äta snö. 

Fröknarna berättade även om hur det var att ha mask i magen som man faktiskt kan få av att äta snö. Men att där skulle kunna komma ut maskar ur rumpan fick bara barnen till skratt haha :)

Vid 11.00 tackade jag och Julia för oss och gick hem för att käka lunch. Den fick jag äta själv för Julia somnade i vagnen och sov tills jag fick väcka henne vid 13.00. Det tog på krafterna att busa på dagis i ett par timmar. 

Nu i eftermiddag stannade vi vid gungorna på vägen hem från dagis. Julia fick gungat för första gången. Storebror tog sitt ansvar och gungade henne :) Han skulle även visa henne hur duktig han själv är på att gunga. Så här ska man göra lillasyster sa han.

Inte klokt att det redan är fredag imorgon. Trots en väldigt lugn vecka med mycket dötid hemma så har det gått väldigt fort. 

Denna helgen ska vi måla om i köket. Det är det sista vi har kvar att fixa till i detta huset. Sen kan vi trivas här den sista tiden samt lägga ut det till försäljning utan att skämmas, den dagen det blir aktuellt. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0