Valentine

Glad alla hjärtans dag på er alla! ♥
 
Själv har jag all anledning att fira denna dagen. Min underbara familj ♥
 
Ungarna får varsitt litet paket ikväll till fredagsmyset. Jag och mannen hoppas på att barnen så småningom ska somna så vi kan få lite egentid. Men försöker man planera sånt så slutar det oftast med att vi somnar före barnen haha. Men att få se en bra film tillsammans i lugn och ro hoppas vi iaf på.
 
Isac vaknade glatt imorse och det första han sa var; "mamma och pappa, idag är det alla hjärtans dag"! Gulle Isac! Han har varit på upptäckarna idag. Där gjorde han ett litet hjärta av pärlor till sin familj. Jag har hängt upp det på ungarnas rum. På vägen hem hade vi följe med våra vänner och gick tillsammans inom affären. Handlade tulpaner med mig hem. Kunde inte låta bli, det blir ju så vårigt här hemma med tulpaner!!
 
Isac kom hem i tisdags kväll. Hade lite förkylning på gång men var mest helt övertrött. Han petade lite i kvällsmaten sen fick han ett bad och blev nattad tidigt. Hans katt hade saknat honom och gjorde honom sällskap. Han fick sova i pappas säng för han ville vara nära oss. Ola offrade sig och sov på soffan.
På onsdagen var det tänkt att han skulle till dagis men jag fick inte liv i honom på morgonen och jag började tro att han verkligen hade blivit sjuk. Han vaknade av sig själv vid 10.00 tiden. Då var han sig själv igen. Frisk och kry, framförallt pigg!!! Han frågade efter sina kompisar så det blev dagis igår. Lyckliga Isac sprang in på dagis och hittade med en gång sin bästis <3 Tur att det inte blev någon mer sjukdom, för det är vi lagom trötta på nu. 
 
I tisdags under dagen var jag och Julia på bvc, 8 månaders kontroll. Julia väger nu 9140g och är 69 cm lång. Allt såg bra ut och hon växer och utvecklas precis som hon ska. Allt detta visste vi ju redan men alltid kul att se viktökningen mellan gångerna mm. Julia är glad att ha storebror hemma igen. Hon gjorde ett litet glädjetjut när Isac klev innanför dörren.
 
Köket är färdigt! Allt som är vitt är vitt och allt som är blått är blått :) Den blåa färgen blev ganska bra trots allt. Den blev så ljus som jag hade tänkt mig när det väl hade torkat och allt annat kom på plats. Väggtexten är uppe. Det är bara lampan och lite annat smått som ska fixas. Vi har iaf sen i onsdags suttit i köket och ätit igen, skönt! Får panik när det är rörigt i huset.
 
Hela gårdagen spenderade jag åt att storstäda här hemma, förvånade? haha. När jag pratade med våra grannar utanför huset en dag i veckan så sa damen att jag är pedantisk. Njae ja kanske lite. Men vem gillar inte att ha rent och städat omkring sig? Jag försöker ju att inte låta det gå till över styr. Med barn och djur är ju huset sällan perfekt och inte gör det något. Barn ska få va barn och djur ska få va djur :) Men Camilla måste även få vara Camilla och ja jag kanske är en aning lik Monica i vänner med min glädje för att städa. 
 
Igår jobbade Ola kväll. Han kom hem mitt i natten någon gång. Minns inte riktigt när för jag sov gott då. Efter mitt storstäd med fönsterputsning mm och efter alla rutinerna med barnen helt själv så somnade jag med ungarna på varsin sida om mig. Vi bäddade ner oss i vår säng och läste sagan sen har vi slockat tillsammans. Jag hade tänkt smyga upp igen och se en Clown till kaffet kl 21.00 men det smög sig :) Ola fick lyfta ner Isac på madrassen när han kom hem men hela familjen sov ostört vidare. 
 
Trevlig helg!! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0