Dunder förkyld bebbe

I måndags vaknade vi med inställningen att ge oss iväg och träffa mammorna.

Så blev det inte. Vid frukosten bedömde jag att Julia började bli sjuk. Hade lite onda aningar sedan natten då hon lät lite rosslig vid några tillfällen.

Vi stannade hemma, betalade räkningarna som aldrig är roligt men som alltid känns bra när det är gjort. Så är det med allt tradigt i livet ;)

Julia har blivit rejält förkyld. Hon har ingen feber men ser helt färdig ut. Lätt till gråt, hostig, snorig och mammig. Men trots förkylningen försöker hon vara glad.

Även idag har vi fått ställa in träff med vännerna. Hoppas det snart vänder för lilla prinsessan. Isac är inte hemma, han kommer imorgon. Det klaffade bra att han var iväg nu när Julia är sjuk men vi saknar honom. Älsklingen visade Isac på kort för Julia igårkväll och hon sken upp som en sol. Hon märker säkert av hans frånvaro :( 

Julia är en gröt älskare!! Välling vill hon inte alls ha. Vi ska försöka någon gång till men hon är inte alls glad för flaskan. Undrar om det är smaken eller förpackningen? :) hon ville inte ha det ur pipmuggen heller och den dricker hon vatten ur vid måltiderna utan problem.

Ska vara glad att hon äter gröt åtminstonde. Isac vägrade både gröt och välling när han var så liten.

Det snöar fortfarande ute. Det har kommit massor med snö och snart kommer vi inte ut! Även om man längtar efter våren så tittar jag hellre på snön än regn och slask. Sen är det ju lätt för mig att vara tuff som inte måste ge mig ut ;)
Det är ju inget vidare att ha sina nära och kära ute på vägarna nu. Varje kväll när Ola stiger in genom dörren drar man en lättnads suck. 

Nä en kopp te för mamma nu när sjuklingen sover kanske. 

Precis när jag skulle fota min glada tös så nös hon ut en rejäl 11:a. Ingen bild för känsliga kanske ;p






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0