Suck..

När jag äntligen började må bättre i halsen så började jag istället få nässelutslag.
Vad är det frågan om? Jag vet att man kan få nässelutslag i samband med en virusinfektion men har aldrig råkat ut för det tidigare i vuxen ålder iaf. 
 
Det kommer i skov under olika tillfällen under dagen sedan igår. Bara på händerna, fötterna och underarmarna. Konstiga ställen tycker jag och ohhhhh va det kliar!!!!!! En liten liten blåsa kan klia så man vill slänga in fötterna och händerna i frysen. Hade de kommit i samband med min höga feber så hade jag inte tyckt att det var något konstigt. Men jag är feberfri!! Lite ont i svalget och lite snorig i näsan bara annars var jag ju good to go. 
Har heller aldrig hört talas om nässelfeber på vuxna. Vad är det som händer?? Fortstätter det imorgon får jag väl ringa till vårdcentralen. Men jag avskyr att gå till doktorn och jag går verkligen inte dit för en liten fis på tvären. Blir så trött på det, trött på att vara sjuk :S
 
I övrigt har jag och barnen roat oss själva här hemma idag.
Isac frågade mig vid frukosten imorse (gulligaste ungen i hela världen)...
Isac; "mamma är du frisk nu?
Jag; "njaee ja jag mår bättre nu gubben"
Isac; "jaaaa mamma, då orkar du leka med Isac nu"
Jag; "ja äntligen Isac så orkar mamma leka mer er igen, det har jag längtat efter".
 
Jag och Isac öppnade upp legot som han fick i julklapp av kusinerna i Trelleborg. Det satt vi och byggde med i ett par timmar. Isac fick själv titta i beskrivningen och hitta de rätta bitarna och få ihop det. Med lite hjälp från mamma men han är riktigt duktig om man bara ger honom tid på sig och låta honom prova sig fram. 
 
När Isac och Ola var i Trelleborg i helgen hade de en hel kasse med saker med sig hem. Isac hade fått Linus och Albins gamla böcker och även flexitrack så vi kunde bygga på det vi har själva. Flera bilar till flexitrack även radiostyrda. Kläder, en riktigt fin mössa som passar bra till overallen. De är så snälla ♥
Böckerna försökte vi oss på att läsa här om dagen och igen idag men min hals orkar inte det. Annars är det en bra sysselsättning för oss som även underhåller Julia. Hon älskar att sitta med och titta på bilderna och lyssna på mamma. 
 
I eftermiddag fikade vi på bullar och saft sen åkte favoriten fram, tågbanan =) Jag och Isac byggde så banan tog upp hela vardagsrummet. Isac byggde även en tillhörande stad. Han är ett riktigt proffs på det här med tågbanor vår lilla lokförare. 
 
Nu sover mina små hjärtan och jag och mannen ska sätta oss och se bästaste serien SOA!!!! ♥
 
Isac med legot.
 
Bilden togs i mellandagarna men så här brukar det se ut vid måltiderna varje dag. 
Julia är på ständig jakt efter Yoda och Yatzy. Mammas tös??? :) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0