Andra turen 2014 på Skånes djurpark

Hela söndagen spenderade vi ute i trädgården. Vi badade och njöt av solen och värmen.

En kompis till Isac ringde och ville leka så han kom hit och spenderade hela dagen med oss.

På kvällen grillade vi hamburgare och Julia åt så vi trodde magen skulle spricka på henne. Kul när det smakar! Efter maten slängde hon upp ena foten på bordet och såg så nöjd ut :)

Idag efter frukosten tog vi picknick med oss i vagnen och knallade bort till tåg stationen. Där mötte vi upp två andra vänner med deras barn här ifrån byn. Tillsammans åkte vi tåg och buss till Skånes Djurpark.

Där har vi varit hela dagen och fikat, busat och tittat på djuren. En i sällskapet kände en man som jobbar där. Med en sån kontakt fick vi komma in och klappa vissa djur och det var klart extra roligt. Jag var nog lyckligast :)
Sälarna hade fått bebisar och det tyckte Isac var roligt. Han och Malte stod helt stilla som två ljus när de såg på sälarnas matning :)

Tur med vädret hade vi också. Lite för varmt kanske men regnet kom inte förrän vi var klara och skulle gå mot bussen.
I butiken hämtade Isac en stor gosedjurs orm. Han ville ha den sist vi var där också så denna gången gav jag med mig. Han fick pengar av mig men fick själv betala för den till flickan i kassan. Hörde honom säga; "oj va mycket pengar, mamma är snäll hon". Sen sprang han fram och gav mig en stor kram och puss. <3

Ormen är favoriten och den är med honom överallt här hemma nu.

När vi klev av tåget hemma i byn igen så följde våra vänner med oss hem. Vi fikade och barnen svalkade sig i poolen.

Nu är Julia nattad. Hon var trött efter denna dagen. Tog på krafterna att prata med alla djuren idag och säga TITTA TITTA på varje liten pälsklädd vän vi såg :) Mammas tös!!

Nu är mannen ute och målar så jag får väl ta mitt ansvar jag med och plocka upp en pensel.




















Isac; "Mamma ormen är inte farlig, han är min vän och han heter Elis"

Barn är underbara <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0