Love the garden

När jag gick kvälls promenaden igår tog jag vägen ut genom vår grind som leder ut till skogen. Stigen skiljer sig åt olika håll en bit in i skogen men väljer man den korta rundan kommer man ut vid en stor åker.

Det är oslagbar vacker natur runt huset och kring vår tomt. Tänk att få bo så här idylliskt och samtigt ha stan 18 min här ifrån med tåg och tre minuters gångavstånd till tåget från vårt hus. Jag kommer aldrig ångra dagen vi tog beslutet att flytta hit. Går inte en dag utan att jag beundrar vår lilla by. Glädjs åt våra vänner här och känner mig trygg i barnens uppväxt.

Efter kvällspromenaden med Yoda lekte jag och barnen ute i trädgården. Julia gungade på hästen. Då slog det mig att varför målar vi inte den slitna hästen när vi har penslarna framme? När barnen hade lagt sig för kvällen slipade vi ner hästen och målade den vit. Nu ska den bara få ett lager färg till och så småningom ska den målas svart på räcket istället för rött. Jag och mannen målade hela kvällen sen. Garaget blev färdigt och några fönster på framsidan. Jag njuter så av att se allt fräschas upp. Det hann bli mörkt och läggdags för oss innan vi valde att lägga ner penslarna.

Idag har Isac haft sin kompis Oskar här hela förmiddagen. Han stannade och åt lunch med oss. Pojkarna har lekt, plockat bär och badat.

När Oskar blev hämtad gick vi och hämtade en annan kompis på dagis. När vi kom hem till oss bjöd på glass sen badade hon och Isac i flera olika omgångar. De ritade och byggde bilbana.

Full rulle hela dagen som "tre barns mor". Fram och tillbaka med handukar, hjälp på toaletten, olika viljor, servering av mat och en liten mammig 1 åring som bara vill bli buren och ska absolut inte vila någon middag. Full fokus på sitt ansvar över dessa trollungar. De bjuder på många skratt och allt slit är i slut ändan värt det när man ser att de är glada och nöjda. Hur som helst är jag glad att vi bara har två barn och lånar en tredje när vi känner för det ;)

Nu sover Julia och Isac ska strax nattas. Inga problem med nattningen idag iaf :) Mannen jobbar kväll hemifrån och jag hoppas på att få komma ut och måla lite sen. Egentid med min pensel!!

Imorgon kommer Carro, Malte och Lova hit. Då har vi varsin vän att roa oss med. Isacs andra kompis för dagen hann inte gå hem förrän han frågade när nästa kompis ska komma? Nu är det igång, bara kompisar hela tiden. Han har blivit så stor! Kompisar är värt allt och jag är glad att han har samlat på sig ett härligt kompisgäng.











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0