Marias babyshower

I lördags kväll lämnade jag åter igen mannen och dottern ensamma tillsammans. De hade en mysig kväll här hemma och lagade flygande jacob till kvällsmat. Ola får passa på att äta det när jag inte är hemma då det inte är en av mina favorit rätter precis. Han gjorde mycket mat och frös in det i små lunchlådor till jobbet. 
 
Jag befann mig hemma hos Sandra i Lödde. Där var vi ett gäng tjejer samlade för att överraska Maria med en babyshower i hennes ära. Hon blev dit lurad av Eva och hon såg så förvånad ut när hon klev in i lägenheten och såg oss allihopa sittandes där. 
 
Kvällen spenderades med god mat och dryck. Det lektes lekar och det ordnades små tävlingar. Maria fick massor med fina presenter som hon kommer ha stor glädje av sen till sig själv och bebisen. Hoppas hon var nöjd med kvällen även om hon avskyr att bli överraskad :) 
 
Nu längtar vi bara efter att bebisen ska titta ut så jag kan få snusa bebbe igen. En annan bebis jag går och väntar på är Marlenes. Hon har gått över tiden en bra bit nu och jag har redan ringt henne vid två tillfällen för att höra om det har hänt något än. Känner mig lite störig som ringer och "tjatar" men hon har lovat mig att det inte gör något. Håller tummarna att det snart blir dags och att hennes bebis inte har rotat sig där inne för gott ;)
 
I söndags var vi hemma hos Olas kollega med familj. De bjöd på kaffe och vi stannade tills det var tid att åka hem och tänka på kvällsmaten.
 
Isac kom hem igår, det blev bestämt på söndagen att han skulle stanna borta en dag längre. Det blev som vanligt en kär återförening för oss alla när han kom hem. Julia sken som en sol när han steg innanför dörren. Älskade syskon kärlek ♥ 
 
Igår efter kvällsmaten var vi bjudna in till våra grannar på en kvällsfika. De bjöd på chokladkaka med vispgrädde. Barnen fick varsin inflyttningspresent av dom. Isac ett brio tåg och Julia en träpanda, också från brio. Så himla snällt!! Jag tror vi har vunnit högsta vinsten på snälla, omtänksamma och hjälpsamma grannar. 
 
Julia är väldigt trött idag. Vill inte äta något heller så hon börjar nog bli sjuk, suck. Får se vad det blir av det.
Isac har haft en kompis här idag mellan 11.00 och 14.00. De har lekt och ätit lunch och vilket jubel det blev när jag kallade på pågarna och sa att det var fika på chokladpudding :) 
 
Nu blir eftermiddagen lugn, jag har två maskiner tvätt att ta tag i sen kommer snart mannen hem. Hoppas att det som är kvar av veckan går fort så vi kan börja vår familjesemester!! 
 
Maria på babyshowern ♥
 
 Jag har kokat en kopp kaffe till mig själv och slängt upp benen en stund. Sämre måndagar har man haft ;)
Älskar mina nya foppatofflor som älsklingen har köpt till mig. Trodde aldrig jag skulle äga ett par haha.
 
Bild på mig och Linda från i fredags ♥
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0