Tupperware party

Sommaren är verkligen som bäst just nu. Att rulla upp gardinen på morgonen och mötas av den klarblåa himlen då vet man redan att det kommer bli en härlig dag.
Isac kommer alltid in till oss på morgonen och krypper ner i vår säng. När pappa kör till jobbet drar Isac upp rullgardinen i vårt sovrum och så säger han; "mamma titta så fint väder det är, idag kan vi bada" <3 Då är det inga problem att lyfta på rumpan och springa och göra frukost :)

Jag och barnen är mycket ute i trädgården. Kan mest hålla oss i poolen när det är så här varmt. Vi har tack vare ett stort träd på gräsmattan lite skugga där ute. Ett bra köp detta året är utan tvekan ungarnas uv dräkter. Smörja, smörja och smörja med solkräm, uv dräkt och solhatt så kan de vara i solen lite säkrare iaf.

Igår eftermiddag var vi hos Carro som höll i ett Tupperware party. Vi var ett stort härligt gäng. Jag kom mest för att träffa dom och fika på Carros goda bullar :)
Barnen lekte runt omkring oss. En trevlig eftermiddag. Vi var där i tisdags tilsammans med en vän till och blev bjudna på lunch. Det är sån lyx att slippa stå vid spisen :)

Igår trillade sonen med sparkcykeln i backen på väg till vännerna. Han fick några små skrapsår och blev väldigt ledsen. Jag blev också väldigt rädd innan jag hann fram till honom med barnvagnen och kunde se hur illa fallet tog. Nu har han lovat mig att lyssna på mamma när hon säger att ta det lite lugnare i backarna. Han älskar sin sparkcykel och är riktigt duktig på den. Han börjar samtidigt bli väldigt modig på den, på gott och ont. Tack och lov för arm och knäskydd samt hjälmen!
Han fick en så tuff skatehjälm av kusinerna i 5 års present. Säkrare än så kan han inte va, då får jag surra fast kuddar på honom i så fall :)

Idag står städning på schemat. Kan inte bara träffa vänner och slappa i poolen hela dagarna ;)















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0