Allhelgona, barndop och farsdag.

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Bloggen kommer inte uppdateras alls lika mycket nu när jag jobbar.
Jag gör det när jag får tid över och känner för det. Ibland funderar jag på att lägga ner den men sen så tycker jag det är ganska skönt att skriva av mig ibland. För att inte tala om hur mycket glädje jag själv har av bloggen med alla minnen som dokumenteras. Jag sitter ofta och tittar tillbaka i historiken och det är mycket man blir påmind om som man har glömt med tiden. 
 
Förra helgen var inte Isac hemma. På lördagen åkte jag och mannen först till sjöbo för att tända ett ljus för min farfar på minneslunden där han är begravd. Jag blev mycket känslosam när jag stod där och tårarna kom okontrollerat. Vi vände tillbaka till bilen då det inte kändes obekvämt att gråta inför okända människor som också stod vid minneslunden. Vidare körde vi till Trelleborg och tände ett ljus för Olas mamma på minneslunden där hon är begravd. Både hos farfar och hos Lisa var det mycket fint. Tack vare att de ligger på en minneslund så är där alltid massor med blommor och tända ljus. Det värmer att se ♥
 
Julia hann inte vara på dagis mer än mån-tis nu i veckan innan det var dags att vabba igen. Denna gången blev hon riktigt sjuk igen med sin förkylningsastma. Inhalatorn vi har här hemma räckte inte till och på onsdags kvällen körde Ola in med henne till barnakuten. De tog emot dom med en gång och Julia fick snabbt hjälp som genast gjorde henne bättre. Läkaren som kände igen oss efter ganska många besök där nu skrev ut en inhalator till åt Julia. Den ska provas i 10 dagar och ska arbeta förebyggande. Ser vi att den hjälper så blir det kanske att de skriver ut ytterligare mer ut av den sorten. Vi har även fått en remiss skickad till vårdcentralen i Eslöv så vi får en egen privat läkare där till Julia. Skönt att ha en och samma att gå till och som känner till hela historien. Julia och pappa var hemma igen kring midnatt och det var skönt. Man vill ju alltid hem till sin egen säng såklart. 
 
Jag har varit ledig sedan i tisdags och jobbar inte igen för än på onsdag. Långledig med andra ord och det har verkligen behövts. På så vis har jag kunnat ta hand om Julia och Ola har kunnat jobba. Samtidigt blev jag själv dunder förkyld precis som Julia och har behövt vila upp mig. Även på mig satte det sig på luftvägarna och vilket segt envist slem jag har fått kämpa med!! Jag som är vuxen har haft det jobbigt med det så det är inte så konstigt att Julia blev så sjuk. Stackars liten ♥
 
I fredags var vi på benen igen. Då var jag och ungarna mycket trötta på att sitta här hemma så vi packade vagnen och tog tåget in till Eslöv. Där käkade vi på donkan, besökte djuraffären och leksaksaffären samt handlade fredagsgodis med oss hem. Det var mina skatter värda efter denna veckan.
 
Igår var vi på barndop i Nöbbelöv kyrka. Maria och Glenns dotter Alice blev döpt och efteråt bjöds det på mat. Släkten var samlad och det var skoj att träffa alla. Barnen kramades och busade med varandra. Isac försvann ut till lekplatsen tillsammans med morfar och var borta hur länge som helst :) Jag och Ola fick presenter med oss hem fast det inte alls var vår dag. Försenade 30 års presenter. Tack för allt och för en trevlig dag ♥
 
Idag blev mannen väckt med paketer på sängen och frukosten serverad. Barnen har gjort pärlbrickor till honom och han fick en skjorta, en tröja och en egen "paketkalender" till jul. Varje dag fram till jul är där en skraplott för honom att skrapa. Mannen såg mycket glad ut för sina presenter och jag kände mig nöjd som lyckades köpa kläder som passar honom utan att han är med och provar ut dom först. 
 
Vid lunchtid idag befann vi oss på Östarps gästis och blev bjudna på gåsamiddag av pappa (Ahlgren).
Tråkigt att syrran var tvungen att jobba men hennes sambo Johan kom iaf. Maten smakade riktigt gott och omgivningen där är mycket vacker. Efter kaffet och efterrätten gick vi en liten promenad och tittade på en gammal väderkvarn. Tack för maten och en mycket trevlig dag! ♥
 
Imorgon är det åter till vardagen, för mannen men inte för oss övriga i familjen :)
Jag och barnen har sovmorgon sen ska vi gå till församlingsgården för mamma och barn träff. Fotografen är där och tar syskonfoton och det tänker vi inte missa. Julia och Isac missade dagisfotograferingen i veckan som var nu eftersom Julia blev sjuk. Tur att vi får en andra chans nu då med samma duktiga fotograf.
 
Jag avslutar detta inlägg med en glad nyhet. Den 6:e November tog Julia sina första steg. Hon har länge gått bra med stöd men har inte velat släppa taget om det. Hon går inte helt själv ännu men tar ett par steg när hon får gå från mamma till pappa. Hela hon lyser av glädje och man märker att hon själv blir så himla stolt ♥
 
Halloween pyntat framsidan av huset.
 
Farfars minneslund 
 
Farfar ♥
 
Lisas minneslund 
 
Från Julia till sin farmor som hon aldrig fick träffa. ♥
 
Isac har myskväll med pappa. Jag är på väg till jobbet och lillasyster sover.
Ola ordnade ett nytt datorspel till Isac där han får köra ett eget tåg. 
 
 
Hade de kunnat hade de nog krypit in i spelet :)
 
I veckan fick jag hem vinterpälsen till vagnen. Nu ser den härligt vintermysig ut.
Duktig tjej som syr upp allt möjligt till barnvagnar för en billig peng. Love it!
 
Wiiieeeee fredag och vi har lämnat huset och sjukdomarna!! 
 
 
 
Finisar ♥
 
Att hälsa på i djuraffären är alltid lika roligt!
 
En lycklig Julia fick en docka och ett lektält i leksaksaffären. 
 
Isac fick ett spel där man fiskar upp små krokodiler.
Han fick även en bamsetidning och nya pärlor till sina pärlbrickor. 
 
Tältet blev en succè. Julia leker mycket där inne och hon får med sig hela familjen in där till och från :)
 
Det blev en härlig myshörna inne på hennes rum. 
 
Jag har köpt en amaryllislök av en kollega vars dotter säljer dom med sin skola.
Den är nu satt i jord för att blomstra lagom till juletider. 
 
Lilla Alice på sin dopdag tillsammas med sina föräldrar och faddrar. ♥
 
Gabbe på väg att sno en kram från Julia ♥
 
Min stiliga son!
 
Söta Alice sov sig igenom nästan hela dopkalaset.
 
Mannens farsdagpresenter!
 
På Östarps gästis idag.
 
Julia gapar stort när det är tid för clementin :)
 
Finaste!! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0