Besök i Kungsbacka!

I fredags hade vi vänner i byn här hemma på fika. Jag och barnen gjorde äppelpaj tillsammans. Det smakade riktigt gott till kaffet den eftermiddagen. Det blev en bra start på fredagsmyset.
 
När mannen kom hem åkte vi iväg på lite små ärenden. Det blev kvällsmat på Mc Donalds till Isacs stora glädje.
Hemma på kvällen sen blev det fredagsmys tillsammans och jag började så smått packa och förbereda inför helgens utflykt.
 
På lördags morgonen åt vi frukost och packade in oss i bilen. Vi tog färden mot Kungsbacka hem till familjen Gustavsson. Min äldsta och käraste vän har ju bosatt sig själv och sin familj där uppe. Vi kom fram kring lunch. Perfekt, då hade Julia sovit i bilen hela vägen och vaknade i sitt bästa jag. Stor glädje att få se min vän och hennes familj igen. För att inte tala om deras senaste tillskott, lilla Alexander. Det blev första mötet med honom ♥ Kramkalas, husesyn, bebissnusande och paketutdelning till barnen innan lunch. Isac fick lego i födelsedagspresent och Julia fick kläder från Newbie, Marlene känner mig väl :) Alexander fick present av oss för att välkomna honom till världen och Emilia för att hon har blivit en stolt storasyster ♥
 
Efter lunchen åkte vi till en park som hade massor med djur att titta på och klappa. Lyckliga Isac var med på ponnyridningen. Damen som ansvarade för hästen och som själv tog en tur med Isac frågade om vi var en "hästfamilj". Njae inte direkt svarade jag. Det var många år sedan jag hade med hästar att göra. Hon svarade mig att det blir nog en liten hästkille av våran påg. Hihi ja kanske det. Han får mer än gärna hålla på med hästar för vår del. Vad som helst som gör Isac lycklig. 
 
Julia tyckte att det var spännande med alla djuren. Hon klappade getterna och tittade nyfiket på den lilla minigrisen. Parken hade även älgar och pingviner. Vacker omgivning och allting var gratis, toppen!
 
På kvällen beställde vi hem pizza, barnen lekte och vi gick på en kvällspromenad med Yoda tillsammans. 
Vi sov gott i deras gästrum och vaknade till kaffe och hembakade scones, lyx! Efter frukosten gick vi allesammans ut. Männen tog hand om de stora barnen och jag och Marlene tog de små med oss på en promenad. Då fick vi tanter lite egentid tillsammans ♥ 
Efter lunch åkte vi hem till vår lilla by igen, nöjda med vår helg hos familjen Gustavsson. Tack för gästvänligheten, god mat, trevligt sällskap, sevärdigheter, sängplats mm. Så himla roligt att se er igen!
 
Måndagen kunde börjat roligare. Alla kände sig lite förkylda men Julia var värst. Näsan rann hela tiden och ledsen var hon. När Carro knackade på dörren på morgonen öppnade jag och barnen i pyjamas. Vi fick tacka nej till att följa med till premiären för mammagruppen. De har haft uppehåll nu över sommaren. Tråkigt att vinka av alla mammorna på gatan som tillsammans gick vi iväg till mammaträffen. Det kommer fler tillfällen och inte kan man rå för när man blir sjuk. Snälla Carro hade gjort klart min gardin till sovrummet och kortat ner den som jag önskade. Det blev ett litet plåster på såret den dagen :)
Jag gjorde inget annat än torkade Julias näsa hela måndagen. Ledsen och mammig var hon också och jag fick bära på henne hela tiden. 
 
När mannen kom hem från jobbet åt vi kvällsmat. Sen lämnade jag honom med barnen för jag behövde andas ut lite. Det blev promenad med hunden och när jag kom tillbaka stannade jag ute i trädgården för att stapla ved. Mannen hade redan börjat på det kvällen innan. I lördags var här en lastbil och lämnade fem kubiker ved till oss på uppfarten. Grannen tog emot leveransen eftersom vi inte var hemma. Det var rena terapin att stå där ute och stapla ved. Lagom slitsamt men den friska luften och att man fick vara ifred en stund gjorde en riktigt gott. Nu är veden på plats och det känns skönt. Gott luktar det och nu är vi redo för kalla höstkvällar och den kommande vintern. 
 
Idag mår Julia lite bättre. Näsan har slutat rinna men hon är fortfarande gnällig och har inte vidare bra aptit. Stackars liten, hoppas det vänder till imorgon. Isac har varit på dagis idag. Han hade nysningar titt som tätt igår men som det ser ut nu så har han nog klarat sig. Mannen har lite ont i halsen och känner sig förkyld men jobbar som vanligt. 
 
I denna stund har barnen fullt upp med att leka inne på sina rum. Jag njuter av en kopp kaffe och glädjer mig åt tanken att jag slipper laga kvällsmat idag. Vi har gott om mat över från igår som bara är till att värma, skönt!
 
Äppelpaj, mums!!
 
Happy me på väg till bästa vännen!
 
 Första mötet med Alexander ♥
 
Isac i djurparken
 
 Nöff nöff
 
 Familjen Gustavsson hälsar på grisen :)
 
 Lång väntan på sin tur till ponnyridningen. 
 
 Stolta Isac ♥
 
 ♥
 
 
Pingvinerna, dom var roliga att titta på. 
 
 Suddig bild på barnen som kvällsmyser i sina pyjamaser. 
 
 Förkylda prinsessan, alltid intresserad av storebrors saker :)
 
 Mannens present från frun och barnen i fredags.
Firade inget men vi tyckte att ha så väl behövde hjälp med kontrollen på sina kontroller ;) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0