Alla hjärtans dag 2015

Natten till alla hjärtans dag jobbade jag och sov därför mig igenom största delen av den dagen. När jag vaknade på eftermiddagen var Sam inte kvar i sängen. Husse hade varit inne och hämtat honom vid lunchtid när Sam hade vaknat och behövde gå ut och kissa. Det hade jag inte märkt någonting av, så djupt och gott sover jag. Jag hade inte heller märkt att min kära man hade ställt en bukett rosor på mitt nattduksbord. Det gör verkligen att man vaknar med ett leende på läpparna, underbart ♥
 
Kvällen spenderades med dottern och maken. Isac har inte varit hemma denna helgen. Ola lagade tre rätters middag och allt smakade riktigt gott. Efter maten fick Julia och Ola sina presenter från mig. Ola fick två tavlor, ett med ett motiv föreställande ett kompass. Den andra tavlan har motiv med tre olika kordinater. Den första är till platsen där Ola friade till mig. Den andra är till Stehags kyrka där vi gifte oss och den tredje är till huset där vi bor.
Lilla Julia fick en mjuk prinsesskrona, något en liten prinsessa bara måste ha. Hon tyckte dock inte att den var så rolig så nu får den mest stå och se fin ut på hennes hylla. Perfekt alla hjärtans dag! Rosor på sängen, tre rätters middag och kramar och pussar från mina kärlekar. Saknades gjorde sonen men det tog vi igen nu ikväll när han var åter hemma igen.
 
Innan jag gick till mitt arbete igen på alla hjärtans dag så kom Jim på besök. Han och Ola skulle spela och se film hela kvällen. Jag tog Sam med mig till jobb. Tog en chokladkartong med mig till mina kära kollegor dagen till ära och den uppskattades.
 
Isac brukar komma hem på söndagen men det blev i sista minuten bestämt att han skulle stanna en dag längre. Julia gillade det inte alls. På söndagkvällen gick hon bort till ytterdörren och ropade Isac. När vi sen sa åt henne att Isac kommer inte hem nu, han kommer imorgon så fortsatte hon iaf att ropa efter sin storebror. Hon gick även och tittade in på hans rum och ropade Isac. Det var hjärtskärande för både mig och Ola. Svårt när de är små och man inte kan förklara saker och ting för dom.♥
 
När Isac kom hem i eftermiddag flög Julia på honom med kramar och pussar. Han fick knappt av sig jackan för hon vägrade sluta klänga på honom hihi. Ikväll lagade vi Isacs och Julias favoritmat. Efter badet gjorde vi popcorn, byggde en koja och Isac fick sin alla hjärtatans dag present. Han fick lego starwars som han har önskat sig.
 
Nu sover Julia gott och nu är det Isacs tur. Imorgon är vi lediga och Isac sa att han ska sova länge imorgon. Han är trött så! Känns skönt att lämna en avklarad jobbhelg efter sig och mysa ner sig med ungar och hundar ♥
 
 
Tavlorna till mannen ♥
 
Äntligen ledig och myser med ungar och hundar :)
 
Isac glad för legot han fick i present.
 
Lyckliga Julia har fått hem sin storebror ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0