Total lycka!!

2015 fick en start på bästa tänkbara vis. Vi tingade en valp!! Jag har länge drömt om en hund till. De är ganska dyra att köpa och har inte varit prioriterat mitt i födseln av våran dotter eller i sparandet till huset. Men nu äntligen efter en hel del arbete och lite julklappspengar så kunde äntligen även denna drömmen slå in.
 
Valpen är en beige chihuhua hane och heter Sam. Han är helt bedårande söt det lilla livet.
Uppfödaren hade även hans 7 andra syskon samt både mamman och pappan. Det var kul att kunna få träffa dom också.
Han var leveransklar i måndags men vi ville inte ta emot honom mitt i arbetandet. Vi inväntar min långledighet som snart kommer på schemat. Efter långledigheten har jag ansökt om ett par dagars semester så blir långledigheten nästan den dubbla. På så vis kan vi ge valpen det bästa tänkbara mottagandet i våran familj.
 
Nu längtar jag så det nästan gör ont i kroppen. Men har jag längtat i så många år så ska väl inte ett par dagar vara så farligt, eller jooooo!!! ;) Ola tycker att det ska bli skönt att slippa mitt tjat, han har nog sår i öronen vid detta laget hihi.
 
Namnet Yoda är som de flesta kanske förstår taget från filmen Star Wars. Figuren Yoda i Star Wars är en klok och trogen vän med väldigt stora öron. Precis som våran Yoda :)
Sam är nu taget från Samwise Gamgee i Sagan om ringen. De är kanske inte lika till utseendet men även denna figuren är en snäll och trogen vän. Så snäll och trogen som bara en hund kan vara.
 
Efter Sam är familjen komplett. Inga fler barn eller djur utan nu ska vi njuta och ta hand om varandra ♥
 
I helgen har jag varit ledig. Så skönt det har varit!! I lördags var vi hemma hos vänner i byn. Vi fikade och pratade av oss. Barnen fick träffa sina kompisar och när det var dags att gå hem fick vi inte sonen med oss. Han ville fortsätta leka med sin kompis. Han fick stanna kvar och jag, mannen och dottern passade på att köra i till Eslöv och handla mat. På kvällen lagade vi en god middag som jag och mannen gottade oss med. Dagen avslutades med att vi såg Peter Pan tillsammans med barnen i soffan.
 
I söndags vid frukosten frågade vi Isac vad han ville göra denna dag? Ska vi åka någonstans och göra något bara familjen? Ohhhh nej jag vill leka med en kompis!! Och så fick det bli. Isac fick själv ta fram telefonlistan och ringa hem en kompis. Jag kände mig lite besviken. När blev min son så stor? Ska han redan börja välja kompisarna före familjen? Nu vet jag att han har varit ledig från dagis länge och saknat kompisarna men iaf. Kändes hårt!!
 
Kompisen stannade i några timmar. Ola lagade pannkakor till barnen och de åt med stor aptit. Efter att kompisen hade blivit hämtad satte familjen sig i bilen och styrde mot Lund.
 
I Lund hälsade vi på hos familjen Nilsson som bjöd på kaffe. Isac och Tiddi fann varandra direkt som de alltid gör. De hade saknat varandra ♥ Med oss hem fick vi Tiddis gamla barncyklar att ha till Julia sen. Vi fick även hennes gamla hamsterbur. Buren vi skaffade till Isacs hamster kommer bli för liten för Mario sen när han är fullvuxen. Den är till dvärghamster och möss, ett felköp med andra ord. Nu bor han så som han ska enligt lagen och mår som en prins :) Mycket snällt av familjen Nilsson ♥ Det bästa var nog att hjulet vi fick med Tiddis gamla bur låter INGENTING..woohooo!! :)
Buren felköpte fick vi sålt snabbt på loppis!
 
I måndags var vi på lunch inne hos grannen. Efter middagen och efterrätten var det skönt med en promenad ute i den friska luften. Vi promenerade bort till ett par i byn som grannen känner. Han har en stor legotågbana i sitt garage och de ville så klart Isac kika på. Isac tyckte att det var spännande och det var roligt att se stora och små leka :)
 
På eftermiddagen när vi kom hem igen gick jag och vilade middag. Kände mig nöjd med mina lediga dagar och taggad inför två nya nätter på jobbet. Igår när jag låg hemma och sov var sonen på Leos lekland med vänner från byn. En kompis till Isac fyllde 6 år och hans föräldrar samlade ihop ett kompisgäng och åkte iväg och lekte på leklandet hela dagen. Isac kom hem helt slut men väldigt nöjd med dagen!
 
Nu är mina två nätter på jobb avklarade. Barnen var åter tillbaka på dagis idag och de gick dit med ett glatt humör. På dagis har de hunnit åka pulka den lilla tiden som snön stannade. Mannen arbetade hemifrån för att kunna ta emot sotaren. Jag sov som en stock och hörde inte alls att sotarna var i huset och väsnades. 
 
I eftermiddag när jag hade vaknat och barnen hade kommit hem satte vi oss och byggde lego. Jag och Isac fortsatte med bygget igen efter kvällsmaten och nu har han en maffig tågstation till det nya legotåget. 
 
I övrigt har vi tömt Julias rum inför målning. Förra natten sov hon inne hos Isac och de låg sött och höll varandra i hand tills de somnade. Sånt värmer hjärtat på päronen ♥ Ska bli skönt att få prinsessans rum upp fräschat. 
 
Imorgon väntar en ledig dag där det ska tas i itu med lite tvätt och städ. Förutom det ska det hinnas mysas med barnen för sen väntar en helg på jobb. 
 
Får vi presentera det senaste tillskottet i våran familj...SAM ♥
 
 Bekantar sig med sin nya husse ♥
 
 
 Min nya lilla svansbebis!
 
 Yoda ska bli "storebror" ♥ Nu kommer gubben få att göra hihi
 
Kärt återseende, Isac och Tiddi ♥
 
 Isac ser till att Marios flytt till den nya buren går bra. 
 
 Isac hos sin nya vän i byn, de har det gemensamma intresset för tåg :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0