Familjen Haraldssons spa!

I söndags gick jag av från helgens nattarbete. När jag vaknade på eftermiddagen var svärfar och mannen ute i trädgården och snickrade för fullt. De byggde ett litet hus till vår robotgräsklippare. Det blev riktigt bra, bilder kommer sen när minigaraget även är målat. Det ska självklart bli grått med vita knutar liksom huset och övriga byggnader på tomten.
 
Både Isac och Julia mådde mycket bättre men det var skönt att de fick måndagen lediga från dagis också efter den rejäla förkylningen. Måndagen kom och vi höll oss hemma största delen av dagen. Julia vilade middag ganska länge och jag och sonen satte oss vid hans skrivbord och byggde vidare på hans stora lego Star Wars skepp.
 
På eftermiddagen tog jag och barnen oss till Hörby för att möta upp pappsen när han slutade jobbet. Tillsammans åkte vi för att titta på en ny pool till familjen. Vi tänkte få tag på en större än förra årets men det blev ändrade planer i sista minuten. Vi blev alla så sugna på en bubbelpool. Vi vill ha varmt vatten och kunna bada även de dagar då inte solen skiner. Vi gjorde en deal med Isac att vi även skulle ta fram förra årets pool och köpa en stege till den och då även ha denna nya spapoolen. En varm att mysa i och en kall att busa i :) 
När vi kom hem beställde vi spapoolen. Vi åt kvällsmat som var räkor med tillbehör och hela familjen hjälptes åt att skala dom.
 
Efter maten gick vi ut tillsammans och tog fram årets förra pool som var betydligt större än vad vi mindes den. Varför skulle vi ha en större? Den är precis lagom till båda barnen fortfarande.
 
Igår när jag var på väg till dagis för att lämna barnen så ringde Isacs bästis och ville leka med honom. Isac hann inte mer än bli lämnad på dagis förrän han blev hämtad igen ut av kompisen och hans mamma. Han stannade hos dom hela dagen fram tills pappa slutade jobbet och hämtade honom. 
Jag och barnen åt kvällsmaten själva den kvällen. Mannen körde till Malmö för att hämta ut den nya poolen.
Den nya poolen var enkel att montera och den blev snabbt varm i graderna. Jag hann dock till jobb innan den var på plats och fylld med vatten.
 
Imorse när jag kom hem från jobb så gnuggade jag sömnen ur ögonen och satte mig vid datorn. Idag släppte Eslövs kommun tiderna för simskolan till hösten. Det har varit svårt att få in Isac på simskolan. Där är alltid fullt i klasserna och man får vara så sjukt snabb när de släpper tiderna. Denna gången var jag beredd samma dag. Nu äntligen har han fått en plats och han börjar i slutet på Augusti. Det var en lycklig Isac som fick denna glada nyheten idag. Som han har längtat efter att få börja i simskolan.
 
I eftermiddag ställde jag klockan en timme tidigare än vad jag brukar göra efter ett nattskift och innan ett nytt. Mannen kom och hämtade mig 16.00 och då stack vi tillsammans och hämtade barnen på dagis. De blir så glada när vi båda kommer samtidigt. Det händer ju inte ofta. Tillsammans körde vi till Hörbymarknad. Där blev det karuseller!! Isac lurade upp sin stackars mamma i en bergodalbana. Det ångrade han sen för som han fick skämmas över sin mamma som skrek i högan sky!! Jag gillar inte karuseller och absolut inte höjder!! Usch vilken dödsmaskin. Vad gör man inte för sina barn?
 
Lilla Julia vägrade lämna karusellen som hon åkte tillsammans med storebror. Det är tur att hon har honom annars hade hon inte fått åka den. Hon klamrade sig hårt fast vid ratten på karusellbilen och skrek när vi skulle lyfta av henne. Men hon satt glad och stolt under själva åket. Hon vinkade till oss hela tiden och slängde slängkyssar, gullunge ♥. Isac fick välja en stor ballong och det blev naturligtvis ett tåg :)
Julia fick 10 par nya strumpor och så blev det lite marknadsgodis också.
 
Vi satt sen ute på en bänk i solen och åt kvällsmat innan vi körde hem. Hemma igen blev det invigning av familjens nya spa. Jag hann själv inte bada då jag satt och stressade i mig kaffe innan jag skulle bege mig iväg till jobb. Det fick iaf 10/10 poäng av övriga i familjen. Bästa köpet detta året!
Jag ser fram emot att få doppa mig i det. Det blir nog många sommarkvällar i den både med barnen och ensam med mannen. Tänk att sitta där i och bubbla med en iskall öl i handen!!
 
Nu verkar sommaren vara här, wohhoooo äntligen!! Hoppas det håller nu!
 
Tut tut på Hörbymarknad!
Isac klättar i väntan på maten.
Det är något speciellt med dessa ballonger!!
 Det blir många lazy days i familjens nya smultronställe ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0