Julia 2 år

Tänk att vår lilla prinsessa redan är 2 år!! Snart är tiden med bebisar bara ett härligt minne och ingen verklighet längre. Barnen växer så fort så man hinner knappt med. Samtidigt är det så roligt att se varje steg dom tar och deras utveckling.
 
På Julias födelsedag väckte vi henne med frukost och paket på sängen. Jag var ledig från jobb så vi hade en mysdag hemma. Isac lekte med sin bästa kompis hela dagen. Först hemma hos oss och sen fick Isac följa med kompisen hem. Då passade jag och Julia på att gå till lekplatsen bara hon och jag. Hon älskar att gunga så självklart skulle hon få göra det på sin dag.
 
När pappa slutade jobbet åkte han och hämtade Isac hos kompisen och sen körde de och handlade en god bit kött. Den grillade vi till kvällsmaten och vi satt ute och åt. Ett trevligt avslut på dotterns födelsedag.
 
Vi hade Julias bästa vänner och deras föräldrar hemma hos oss en lördag för att fira Julia. Då satt vi också ute och åt och vi bjöd på tårta. Prinsessan fick fina presenter från vännerna och var nöjd med sitt uppvaktande.
 
Efter kalaset överraskade mannen mig med att säga åt mig att gå och packa en övernattningsväska. Det fick jag snällt göra och sen packades vi in i bilen. Ingen aning om vart vi var på väg. Först stannade vi till i Trelleborg för att lämna Julia hos Olas syster. Hon skulle visst passa Julia över natten. Julia vinkade glatt iväg oss när vi gick och var glad över sin tid tillsammans med faster Tina. Iväg igen utan att veta målet. Målet blev smygehamn och hem till svärfar. Där stod han med ett fint dukat bord i uterummet. Han hade grillat och gjort så god och fin middag.
 
Efter maten tog Ola med mig ner till stranden. Där fanns ett stort tält uppsatt och det var uppställt till matservering och fest. Tyvärr så hade det Ola tänkt överraska mig med blivit inställt i sista minuten pga ovädret som var på väg in. De hade varnat för åska och kraftig blåst. Så typisk!! Vi skulle se Danne Ståhed spela. Så synd, Ola som hade ordnat denna överraskingen med barnvakt och allt och så blev det inget.
Vi gick en runda på stranden och hann tillbaka hem till svärfar innan den stora skuren kom. Vi tände ljus, drack öl och lyssnade på musik i svärfars uterum hela kvällen istället. Det blev nästan lika bra det. Det var mysigt att sitta där och lyssna på regnet och ha egentid med mannen.
 På morgonen efter vaknade man till kaffe och nygräddade bullar. En sån lyx att bli uppassad!! 
Tack älskling för den fina överraskningen! Jag har världens bästa man och svärfar för den delen ♥
 
Barnen blev faktiskt firade en gång till. Morfar U och Mona som var bortresta när barnen fyllde år ville också fira dom sen i efterskott. Vi blev hembjudna hem till dom på midsommardagen och där blev det presenter, kaffe, tårta, hästridning och bad i poolen. En lyckad dag får jag säga. Och så fint för barnen med raketljus i tårtan och ballonger överallt.  
Barnen kan inte klaga, de har verkligen blivit firade från alla håll och kanter. ♥
 
En liten nyfödd Julia ♥
 
 För två år sedan blev Isac en stolt storebror
 
Här får prinsessan blåsa ut ljuset på födelsedagens morgon.
Nöjd tös med nyöppnade presenter och frukost på sängen
 
2 ÅR!!!
 
Finaste älskade pippilotta ♥ Mamma och pappa kan inte förstå var tiden har blivit av? ♥
 
 
 Här är Isac när han fyllde två år ♥
 
 Isac hade sin bästis hemma på Julias födelsedag. Här spelas det mindcraft :)
 
Tårtan som vi bjöd på när Julia hade kalas för vännerna.
 
Föräldrarna åt tårta och barnen fick glass!!
 
Klart att det skulle finnas ett slott ute i trädgården när alla de små prinsessorna skulle träffas!
 
 
 
Ett av många ljus för Julia att blåsa ut :)
 
Vännerna kom med fina presenter.
 
Jag och Sam njuter ute i svärfars uterum ♥
Här firas prinsessan hemma hos morfar U och Mona.
 
Och även Isac blev firad i efterskott!
 
 Barnen tyckte att det var spännande med en raket på tårtan!
 
Ojjjjjjjjjj....woooow!!! :)
 
 Glass och ballonger! Isac njuter :)
 
Hästridning ute i det gröna!
 
 Bad!!! Vilken lycka!
 
 
 
 
 
 
 
Gordon ville hela tiden få sin boll kastad ♥
 
Joey vaktar badgästerna
 
Även jag fick en present av pappa U och Mona.
De hade hittat en passande sak till mig när de var på sin utlandsresa. Gissa vem som blev väldigt glad? ;) ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0