Livet leker!

Just nu känns livet så himla bra. Vi har så mycket roligt att se fram emot. Påsken närmar sig med allt vad den hör till. Idag åker nog påskpyntet fram. Det är en så kort högtid så om man inte tjuvstartar den så hinner man knappt njuta av den. Barnens påskpresenter är ordnade och ligger nu undangömda. Även påskpresent till mannen ligger och väntar på posten för att hämtas ut. Vi kommer fira påsken med Isac nu kommande helg för sen är han inte hemma påskafton. 
 
Familjens semester detta året är bokat och planerad. Vi längtar alla lika mycket!! Jag och mannen ser även fram emot vår bröllopsdag. Då ska vi till ystad saltsjöbad och har redan ordnat med både barnvakt och hundvakt. Jag har även en tripp till Ullared med övernattning i stuga tillsammans med kollegorna att längta till. Och jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar till mitt frisörbesök på lördag förmiddag!! Det ska bli så skönt!!
 
Förra lördagen hade vi grannarna över på middag. De stannade även och såg finalen i melodifestivalen tillsammas med oss. Det var trevligt!! På söndagen åkte vi till sjöbo och drack en kopp kaffe hos min farmor. Vi hade Sam med oss och nog förtrollade han även henne och satte liv i lägenheten :)
 
I förra veckan hade jag en tid hos företaghälsovården. Det var för att kolla så jag mår bra av mitt natttjobb.
Det är trots allt emot vår natur att vara vakna på natten och det har sina hälorisker. Vi blir därför skickade på kontroller var 3:e år vilket är skönt. Jag fick ta prover och de tog mått både här och där samt vikt osv. Som vanligt fick jag höra att mitt BMI är för lågt och att jag borde gå upp i vikt, story of my life. Ja jag är smal och har alltid varit det...moving on. Jag var iaf fullt frisk och det var bara att köra på med mitt arbete på natten. 
 
Denna helgen har jag jobbat och gick av igår. Isac kom hem redan på lördagen vilket var en trevlig överraskning att vakna till. Mannen hade tagit emot honom redan på förmiddagen när jag låg och sov. Sen hade Ola och barnen kört hem till hans kollega med familj och fikat. Barnen hade ätit våfflor och lekt tillsammans. Det glädjer mig att de är iväg och gör roliga saker när jag jobbar på helgen. De ska ju ha helg även om jag jobbar och det är mannen alltid bra på att se till ♥
 
Igår när jag låg och sov efter att ha jobbat min sista natt så kom mannen in till mig vid 12.00 tiden och bäddade ner Julia hos mig. Det var tid för henne att vila middag. Isac fick sen följa med pappa in till Lund och gå på bio. De såg långfilmen med svampbob fyrkant och de hade ätit sig proppmätta på pocorn och annat gott :) Imorse när Isac vaknade så var det första han sa; "mamma, det var så roligt att gå på bio bara jag och pappa" ♥
 
När jag och Julia vaknade så gick vi på en långpromenad i byn med hundarna. Sam orkade inte gå så långt så han fick åka i varukorgen på vagnen hihi :)
 
Idag är jag och barnen lediga. Vi har varit på öppna förskolan och träffat vänner och fikat. Det var längesen vi var där och det var skoj att träffa vännerna från byn igen. 
 
Imorgon är vi egentligen lediga allesammas igen men dagis ringde och frågade om de fick låna Isac i några timmar. Alla 09:orna i byn ska träffas inför skolstarten. Stora killen ♥
 
Farmor och Sam ♥
 
 Nakenfisar i badet 
 
 Prinsessan ♥
 
Bebisarna i vagnen :) 
 
 Isac ♥
 
Julias vår/sommar skor, herre jesus va roligt det är med dessa små skor! 
Finns det något sötare??
 
 
När man kan köpa lycka för pengar ;) Min CK väska från Zalando. En tidig påskpresent till mig själv ;)
 
Finaste Julia, happy på öppna förskolan idag. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0