Farsdag 2015

I fredags började min långledighet på schemat. Jag skulle inte jobba igen på sex nätter!
När jag vaknade på eftermiddagen hinkade jag i mig kaffe och sen gick jag och hämtade barnen från dagis och skolan. Tillsammans gick vi till affären och handlade fredagsgottis.
 
När mannen kom hem från sitt arbete så pussade jag samtliga familjemedlemar och önskade dom en mysig fredagkväll. Själv tog jag tåget in till Lund för att hälsa på Linda som hade bjudit in till tjejkväll.
Hemma hos Linda fick jag gosa med lilla Kian som snällt fick hänga med oss tanter på tjejkvällen. Linda bjöd på hemmagjord pizza och efter maten blev det film med tända ljus och snacks. Vi såg Dirty dancing som är en självklar klassiker att se på en tjejkväll :) Den stod mest på i bakgrunden för jag, Linda och Maria snackade mest. Vi satte även igång en andra film men jag orkade inte se klart den. Man är ganska trött när man har jobbat natt och bara sovit ca 4 timmar för att ställa om dygnet rätt.
 
Det var himla skoj att träffa tjejerna på tu man hand då det inte händer särskilt ofta. Tack mina fina vänner för en trevlig kväll ♥ Kvällen slutade på bästa tänkbara sätt. Jag kom hem till ett nystädat hus. Mannen låg helt slut nerbäddad i sängen. Det tog på krafterna att köra veckostädningen själv med allt vad det innebar. Nu vet han hur jag har det ;) Det var väldigt tacksamt iaf att krypa ner till sin snälla man och somna med tanken på att lördagen skulle vara helt fri från städ.
 
Hela lördagen var jag själv med barnen. Ola åkte till Malmö på förmiddagen för att träffa ett kompisgäng och umgås med dom hela dagen. På eftermiddagen var jag och barnen bjudna på fika till våra kära vänner här i byn. Det var skoj att träffa Carro och barnen. Vi ses inte så ofta heller sen vi båda började jobba efter mammaledigheten med flickorna. Barnen lekte och hade roligt medans jag och Carro snackade på, precis som förr ;) ♥
 

I söndags var det farsdag. Jag och barnen gick upp på morgonen och lät pappa ligga kvar och sova vidare. Jag ställde mig och gjorde räkmackor och barnen satte sig och ritade teckningar till pappa.
Vi dukade brickan med kaffe och presenter sen gick vi in och väckte pappa med frukost på sängen.
Han blev så glad för uppvaktningen och presenterna han fick. Han fick bland annat ett armband med Isacs och Julias namn och födelsedatum ingraverade.
 
Resten av dagen spenderades på Östarps gästgivargård. Där bjöd pappa U oss alla på en smaskig gåsamiddag. Med var även Mona och hennes två barn och det var trevligt att samlas allihopa. Isac och Julia åt med god aptit och vilken lycka när det kom in glass som efterrätt med stora färgglada paraplyer på :)
Tack snälla för den goda maten och en trevlig eftermiddag ♥
 
I måndags skulle jag varit ledig men var på kurs med jobbet hela dagen. Hela tisdagen och onsdagen blev slödagar hemma med barnen. I onsdags var jag och Julia en sväng i Eslöv och handlade en ny väggklocka till köket. Vi hade även i uppdrag att ordna en present till Sam som fyllde ett år. På kvällen när mannen och sonen kom hem från simskolan firade vi lilla Sam med paket.
 
Nu är man åter tillbaka på jobb och går av igen lördagmorgon. Det som är kvar av helgen blir till att ta itu med trädgården. Framsidan ser hemsk ut med allt ogräs. Eftersom det är så milt väder så frodas det som aldrig förr det där satans ogräset. Inte så roligt att ta itu med ogräset men det ska iaf bli skönt att ha både lördagkväll och söndagkväll hemma med familjen. 
 
Det närmar sig jul. Det känns lite konstigt eftersom det är så varmt ute men visst börjar man längta efter allt julmys. Barnens paketkalendrar är redan igång och jag har snart alla 48 paketen. Även barnen pratar om granar och tomtar. För att inte tala om jublet över alla leksakskataloger som trillar ner i brevlådan. Det ska bli så roligt att överraska dom med sakerna på deras önskelista. Igår pratade jag och mannen om våra önskelistor och min är betydligt längre än Olas. Han önskar sig en dyr sak och jag har en dyr och kanske fyra små på min :)
Det jag längtar mest till är långledigheten. Jag slutar jobba den 16/12 och börjar jobba igen den 4/1. Det bästa med allt är att jag behövde bara ta ledigt 6 nätter för att bli ledig i 20 dagar. Det ni ;)  
Det är tur att man har dagar sparade, annars skulle jag jobbat lillejulafton, julafton, nyårsafton och nyårsdagen. Det hade varit ganska sorgligt!
 
Äntligen är alla juldagarna spikade och vi är bortbjudna på alla. Det är tur att julen har mer än en dag så man hinner träffa alla nära och kära. Vi har inte Isac denna julen och det känns alltid tungt. Vi kommer att fira honom på lillejulafton som vi alltid gör dom åren. Trots detta kommer jag garanterat fälla en tår klockan 15.00 på julafton när Kalle Anka börjar. Det gör jag alltid men försöker vara tapper för lilla Julia. Hon ska inte behöva se sin mamma ledsen på julafton.
 
Bortsett från att Isac inte är med oss på julafton så är julen den mysigaste tiden på året. Jag ser inget annat än fram emot den och allt roligt vi har att längta till ♥
 
Jag och mitt fina gudbarn Kian i fredags. Vi spanar in hans morsa när hon står och lagar middag.
Inte dumt att sitta ner och se på när andra arbetar ;)
 
Frukostbrickan till pappan i huset på farsdag!
 
 En teckning till pappa från barnen, vi älskar dig världens bästa pappa! ♥
 
 
Gåsamiddag på Östarps gästgivargård.
 
Gott!! :)
 
 Munnen full med mat :)
 
 Bästa stunden på dagen! Barnen myser ner sig, nybadade i soffan. Bolibompa och fruktstund ♥
 
 Här hängde jag och Sam en regnig eftermiddag ♥
 
 Jag kan inte förstå att familjens lilla mini redan är 1 år.
Det bästa med Sam är dock att liten ALDRIG blir stor ;) ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0