Isacs första utvecklingssamtal på skolan.

 
Då har vi snart klämt ännu en arbetsvecka. Dagarna går så fort! I söndags var mannen och dottern och hämtade upp Isac inne i Lund när jag låg och sov. På eftermiddagen blev jag väckt av hela min familj och när jag väl kom till liv så pass bra så jag visste var jag hade rumpan någonstans så fick jag ju syn på Isac. Hjärnan hade inte kopplat ihop tid och rum än men jag blev så glad att se honom så tårarna kom. Jag hade nog saknat honom ännu mer än vad jag trodde. Det blev kram och pusskalas och hela eftermiddagen fortsatte så. Julia var överlycklig över att få hem sin storebror igen!
 
På söndagkvällen hade Isac svårt att komma till ro. Han kom upp flera gånger när jag och mannen satt och kollade på film. Isac grät och var rädd. För vad ville han inte förklara. Vi trodde att det var omställningen som gjorde det. Till sist fick han somna i pappas knä i soffan och sen fick han sova inne hos oss resten av natten. Inte ens detta hjälpte. Han vakande flera gånger och var orolig. På måndag morgonen var det en trött Isac som gick till skolan och en trött pappa som gick till jobbet. På väg till skolan berättade Isac att han hade sett ett läskigt tv spel under höstlovsveckan. Han visste precis vilket spel det var och det var med zombies och våld.
Det krävs inte mycket för att lilla Isac ska bli mörkrädd då han lätt blir det för allt möjligt men att han inte tål att se ett sånt spel är ju inte konstigt. Hans rädsla för mörker har varit extrem hela veckan men nu äntligen börjar han sova gott på nätterna och förra natten låg han i sin egen säng hela natten.
 
Jag var ledig från söndag-onsdag och hade några riktigt sköna slödagar hemma med barnen. Isac har självklart varit i skolan i vanlig ordning men har sluppit fritids och slutat vid 13.00. Jag och Julia har haft sovmorgon.
Vi har legat kvar länge i sängen. Jag snoozar och Julia tittar på nalle puh eller pippi. Mys!! ♥
Till sist tröttnar Julia och säger att det är dags för frukost. En morgon sa gullungen till mig när jag kom bärandes på min kaffekopp; "mamma kaffe, mamma glad". Hihi hon har så rätt så. Det är så roligt med Julia nu när hon pratar mer och mer. Det händer då och att hon överraskar en med nya ord så man blir helt paff. Isac tycker det är så roligt när hon härmar honom. Han säger ett ord och sen säger hon det tydligt och fint efter honom. Man ser att Julia blir stolt för att hon kan uttala det rätt och Isac blir stolt för att det är han som har lärt henne det. Älskade ungar ♥
 
I onsdags mötte jag upp mannen på vägen till skolan. Det var dags för Isacs första utvecklingssamtal och Ola slutade tidigare från jobb för att följa med. Spännande då det var första gången man skulle ha ett sånt samtal där han faktiskt själv fick sitta med och delta. Vi fick höra så mycket fint om Isac och inget annat var väntat.
Vi är så stolta över honom. Tyvärr så berättade fröken att han hade varit mycket rädd i skolan också. Pratat om spöken, zombies och tornados. Fröknarna hade fått trösta honom och sånt är ju inte kul att höra. Att barn är mörkrädda är ju inget konstigt men att rädslan även sitter i på dagen bland vuxna och andra barn gör mig orolig. Vi har kommit överens med fröknarna att vi håller kontakten med varandra angående detta. Oron börjar dock släppa då Isac nu mot slutet på veckan har blivit mer sig själv igen. En trygg och glad liten pojke ♥
 
Efter utvecklingssamtalet hämtade vi Julia och sen var det snabbt hem och ordna med kvällsmaten innan Isac och Ola skulle åka till simskolan. Isac hade längtat så efter att komma dit. Vi har fått datumet för när de nya tiderna släpps och då får vi vara snabba. Isac vill så gärna fortsätta med simningen. Det blir lite stressit de onsdagarna som Isac har simskolan. Ola får alltid åka tidigare från jobb för att vi ska hinna med det. Det är det iaf värt för att se Isac så lycklig över någonting.
 
Igår fyllde Isacs hamster Mario ett år. Han fick sin bur städad. Isac var noga med att samla hela familjen till att önska Mario grattis och bad mig att göra en tårta till honom. Jag var lite stressad bland alla kvällsrutinerna men fick fram lite russin som Mario glatt tuggade i sig :)

Idag är det fredag och vi har en helg fylld av umgänge med vänner och familj framför oss. Trevlig helg! ♥
 
Isac var så trött när han kom hem från skolan i måndags att han somnade på golvet.
Vår älskade lilla kille ♥
 Mamma ♥ Julia
 
 Hehe :)
 
 Slöa mysiga eftermiddagar tillsammans med dom bästa ♥
 
 En lycklig Isac värmer upp innan simskolan börjar ♥
 
 När vilda bebben badar :) Julia är mer vild än tam när hon får ha badkaret för sig själv om onsdagarna ♥
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0